Halo-medebedenker weer weg bij nieuwe Battlefield-studio
Nieuws

Halo-medebedenker weer weg bij nieuwe Battlefield-studio

Marcus Lehto was een van de oprichters van EA-studio Ridgeline

Marcus Lehto, een van de bedenkers van de Halo-franchise die in 2021 met Electronic Arts de Battlefield-studio Ridgeline Games oprichtte, is weer vertrokken bij die studio.

Lehto heeft zijn vertrek op moment van schrijven niet officieel aangekondigd, maar hij heeft zijn Facebook-account geüpdatet om aan te geven dat hij bij EA vertrokken is (via VGC). Daarnaast zijn alle vermeldingen over Battlefield van zijn X-account gehaald.

Het is niet bekend waarom Lehto vertrokken is bij de studio, maar fans speculeren dat de toekomst van Ridgeline Games mogelijk onzeker is. Een andere medeoprichter van Ridgeline - Chris Matthews - is in januari ook al vertrokken en de studio heeft geen vacatures openstaan.

Lehto was vroeger werkzaam bij Bungie en was voor de eerste drie games art director. Voor Halo Reach was hij de creative director. Ook werkte hij aan Disintegration, de shooter van Private Division. Lehto wordt ook wel de 'vader van Master Chief' genoemd.

EA liet in 2022 weten dat het een "verbonden Battlefield-universum" wil creëren middels meerdere games. Het bedrijf wil de franchise nieuw leven inblazen na het wisselvallig ontvangen Battlefield 2042. Kort daarna bleek dat Lehto een van de oprichters was van Ridgeline Games, waar men werkt aan "een verhaalgedreven campagne binnen het Battlefield-universum."

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error