Grand Theft Auto-ontwikkelaar werkt met nieuwe studio aan openwereldgame
Gamer.nl
Nieuws

Grand Theft Auto-ontwikkelaar werkt met nieuwe studio aan openwereldgame

De actie-adventuregame heeft een derdepersoonsperspectief

Dan Houser, een van de oprichters van Grand Theft Auto-ontwikkelaar Rockstar Games, werkt met zijn huidige studio Absurd Ventures aan een nieuwe openwereldgame.

Dat valt te lezen in vacatures op de officiële website van Absurd Ventures. Daarin wordt gemeld dat het een actie-adventuuregame met een open spelwereld is en dat de game een derdepersoonsperspectief heeft.

Andere informatie over de game is er nog niet. In 2020 verliet Dan Houser Rockstar Games. Hij was samen met zijn broer Sam de oprichter van het bedrijf. In 2023 bleek dat Dan Absurd Ventures had opgericht, een nieuwe ontwikkelstudio in Santa Monica. Afgelopen jaar kwam naar buiten dat Lazlow Jones en Michael Unsworth, beiden ontwikkelaars van de GTA-games, ook aan de slag gaan bij Absurd Ventures.

Eind vorig jaar werden de eerste projecten van de studio al onthuld.  Het gaat om American Caper en A Better Paradise. American Caper wordt een graphic novel over "twee normale, beschadigde Amerikaanse families in een wereld vol corruptie, klungelige politiek en afgeraffelde misdaad". Illustraties worden door Simon Bisley - bekend van ABC Warriors, Lobo en Sláine - verzorgd. A Better Paradise moet 'audiofictie' bestaande uit twaalf afleveringen worden. Het gaat om een "existentiële, spannende thriller die zich in de nabije toekomst afspeelt".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel
Gamer.nl
Nieuws

Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel

'Wait a minute, let me do that one again'

Spelers van het deze week uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered zijn er achter gekomen dat een inmiddels bekende blooper uit het origineel intact is gebleven in de nieuwe versie van de game.

Toen de game eerder deze week werd aangekondigd en uitgebracht liet Bethesda al weten dat Remastered een combinatie van oude en nieuwe ingesproken stemmen bevat. Een blooper uit het origineel die onder de fans inmiddels welbekend is, blijkt nu nog altijd in de remake te zitten - waarschijnlijk bewust.

Het gaat ironisch genoeg om de Master Speechcraft-trainer Tandilwe. De stemactrice ging de fout in tijdens het inspreken van een zin en vroeg vervolgens of ze de zin opnieuw kon doen. De gehele blooper kwam echter in het origineel terecht en nu dus ook in Remastered, zoals in onderstaande tweet beluisterd kan worden.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered werd afgelopen woensdag aangekondigd en kwam toen meteen uit op Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass. Er gingen echter al geruime tijd geruchten over de komst van de game en er waren voorheen zelfs screenshots gelekt.

De game kent veel grafische verbeteringen ten opzichte van het origineel uit 2006, mogelijk gemaakt door Unreal Engine 5. Gameplay is ook op de schop gegaan, met verbeterde gameplaysystemen en een aangepaste user interface. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Dialogen zijn zoals gezegd deels opnieuw opgenomen, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het origineel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als de meest complete versie van Oblivion. Alle verhalende uitbreidingen zitten ook bij het spel inbegrepen. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro met diverse extra's.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien
Gamer.nl
Nieuws

Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien

De game komt later dit jaar uit voor pc, Xbox Series-consoles en Game Pass

Unknown Worlds heeft eerder deze week de eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 aan de buitenwereld vertoond.

De beelden werden gedurende een video genaamd 'Road to Early Access' getoond, waarin ontwikkelaar Anthony Gallegos praat over de weg die het aflegt naar de early access-release van het vervolg. De beelden tonen wat lijkt op het equivalent van Safe Shallows uit de eerste game, een ondergronds gebied en een aantal waterwezens.

Vorig jaar werd er al een CGI-trailer van de game uitgebracht, alsmede enkele screenshots. In Subnautica 2 verkennen spelers een nieuwe spelwereld met een nieuwe oceaan. "Deze wereld is te gevaarlijk voor mensen om te overleven... tenzij je de definitie van een mens verandert." De game kan alleen of met drie vrienden in online co-op gespeeld worden. Zoals men gewend is van het origineel kan men ook basissen bouwen en zijn er diverse nieuwe soorten omgevingen om te verkennen.

De early access-versie van Subnautica 2 verschijnt in de loop van dit jaar in ieder geval op Xbox Series X en S en pc (via Steam en Epic Games Store). Ook komt het spel op release meteen op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!