Galax' RTX 4090 HOF vergt twee 16-pins stroomconnectoren
Nieuws

Galax' RTX 4090 HOF vergt twee 16-pins stroomconnectoren

Galax' HOF-model (Hall of Fame) van de RTX 4090-gpu vergt twee 16-pins stroomconnectoren aan voeding, zo blijkt uit gelekte foto's van de printplaat.

Beelden van de nieuwe printplaat werden gepubliceerd door het Zweedse NordicHardware. Op de bovenzijde van het PCB (hierboven afgebeeld) zijn duidelijk twee 12VHPWR-connectoren te zien, de nieuwe PCIe 5.0-stroomstandaard op 12+4 pinnen.

Diezelfde connector ligt momenteel onder vuur. Veel van de meegeleverde 12VHPWR-kabels en -adapters van RTX 4090-videokaarten blijken met het reinste beetje onvoorzichtigheid al vlam te kunnen vatten. Nvidia doet daarover zelf geen officiële uitspraak, maar zou momenteel wel een intern onderzoek gestart zijn, in samenwerking met partnerfabrikanten.

Onder de Hall of Fame-lijn produceert Galax al langer exorbitant luxe varianten van Nvidia's zwaarste gpu's. In dit geval betreft dat wederom een riante hoeveelheid VRM-stroomregulatoren op de videokaart, met voor het eerst een 28+4 fasering. De introductie van een tweede 12VHPWR-connector toont aan dat Galax wattages van boven de 600 watt wil ondersteunen op de luxe RTX 4090; de bron van de foto's meent maximaal 1000 watt.

©GMRimport

Het lekken van de foto's indiceert dat Galax al aardig onderweg is met de productie van het HOF-model van de RTX 4090. In het verleden stuurde de fabrikant wel vaker ontblote printplaten van de kaart naar overklokkers, terwijl intern de koeloplossing voor de retail-kaarten gefinaliseerd wordt. Vermoedelijk doet Galax de RTX 4090 HOF-kaart binnenkort officieel uit de doeken.

Los van de verhoogde stroomcapaciteit is de kaart nog altijd een 'reguliere' RTX 4090, met 16.384 CUDA-kernen en 24 GB aan GDDR6X-geheugen. De veelal dikke HOF-kaarten komen daarnaast wel steevast met veel rgb-verlichting en de mogelijkheid om schermen aan de videokaart te hangen. Naar verluidt produceert Galax de HOF-kaarten in relatief kleine volumes, soms beperkt tot honderdtallen. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error