Galax' HOF-variant van RTX 4090 verbruikt tot 666 watt
Nieuws

Galax' HOF-variant van RTX 4090 verbruikt tot 666 watt

Galax heeft het Hall of Fame-model (HOF) van de RTX 4090-gpu van verdere specificaties voorzien, waaronder een TGP van 666 watt.

Galax' HOF-model van RTX 4090 vormt de eerste videokaart met twee 16-pins stroomconnectoren, zoals eerder al bleek op uitgelekte foto's. Elk van de nieuwe connectoren is goed voor een doorvoer van maximaal 600 watt, waar voorheen een viertal 8-pins connectoren vereist was. 

Inmiddels zijn ook officiële productfoto's en reeks specificaties uitgelekt (via VideoCardz), die menen dat de HOF-kaarten standaard een maximaal verbruik van 550 watt hebben. Staat de videokaart echter in de zwaardere prestatiemodus ('P-Mode'), dan stijgt het verbruik tot 666 watt. In de P-Mode klokt de gpu een frequentie van 2.625 MHz, nog net iets trager dan de fabrieksoverklok van bijvoorbeeld MSI's watergekoelde Suprim Liquid en Asus ROG's Strix OC-model.

©GMRimport

Het hogere verbruik vergt ook een nieuwe koeloplossing, zoals te zien is op gelekt promotiemateriaal. De kaart implementeert twee 112 mm-ventilatoren, met daartussen een 92 mm ventilator. De hittespreider lijkt ten opzichte van voorgaande generatie weer een tik dikker en telt nu negen afzonderlijke heatpipes.

Onduidelijk is nog wanneer Galax de RTX 4090 HOF officieel lanceert, laat staan tegen welke prijs. Vermoedelijk wordt Galax' nieuwe vlaggenschip een van de duurste RTX 4090's op de markt, met hoogstwaarschijnlijk ook een gelimiteerde oplage. Traditiegetrouw is de HOF-kaart vooral bedoeld voor extreme overklokkers en absurd luxe systemen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error