Fotolek toont LGA1700-socket in Intel NUC 12
Nieuws

Fotolek toont LGA1700-socket in Intel NUC 12

Gelekt beeldmateriaal van de nog onaangekondigde NUC 12 Enthusiast-systemen lijkt aan te tonen dat de compacte computers op Intels nieuwe LGA1700-socket zullen draaien.

Twitteraar @9550pro deelde een foto van de zogenaamde 'moederbordkaart' in de NUC 12. Op de compacte PCI-module is de ferme LGA1700-socket duidelijk zichtbaar, wat wijst op volwaardige ondersteuning voor nieuwe desktopprocesoren in de volgende rits NUC-systemen.

Wat betreft geloofwaardigheid: dezelfde hardware-ingewijde deelde vorig jaar ook vroege foto's van de voorgaande reeks NUC-systemen, welke sindsdien waarheidsgetrouw zijn gebleken.

Intels eigen NUC-ecosysteem heeft generaties lang gedraaid op laptop(-achtige) processoren. Met ingang van de NUC 11 Extreme werden de laptopprocessoren omgezet in een desktop-achtige oplossing, maar nu lijkt Intel de sprong volledig te wagen. 

Ondanks het overstappen op een grotere desktopsocket — en daarmee cpu — lijkt het omhulsel van de PCI-kaart niet veel vergroot. Dat doet vooral afvragen hoe Intel verwacht de cpu's in de nieuwe NUC-systemen te koelen. Het gelekte fotomateriaal biedt daar weinig inzage op, maar een koeler is voor Alder Lake-desktopprocessoren absoluut vereist.

In de afgelopen twee jaar groeiden de NUC-computers ietwat in omvang, maar de build is nog steeds krap van aard — dat is immers wat de NUC's aanlokkelijk maakt. Mogelijk moeten er speciale koelers ontwikkeld worden om de NUC-systemen met Alder Lake S-processoren koel en efficiënt te houden. Toevalligerwijze houdt Intel zich laatste tijd wel bezig met het (her)ontwerpen van een eigen reeks koeloplossingen.

Hoewel Intel niet fysiek aanwezig zal zijn op CES 2022, geldt de verwachting wel dat het bedrijf tussen 4 en 7 januari meer informatie uit de doeken doet over de volgende generatie NUC-systemen. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error