'Eerste Intel Arc-gpu's voor desktops verschijnen in mei-juni'
Nieuws

'Eerste Intel Arc-gpu's voor desktops verschijnen in mei-juni'

Volgens de planning moeten de eerste Intel Arc-gpu's binnenkort verschijnen, maar nieuwe geruchten voorspellen mogelijk meer uitstel. Het desktopsegment van Intel Arc verschijnt mogelijk pas ergens tussen 2 mei en 1 juni.

De eerste grafische kaarten van Intel Arc zijn al langer in onzekerheid gehuld. Intel hielp vorige maand een boel geruchten de wereld uit met een geüpdatete roadmap, maar volgens bronnen van Igor's LAB zouden een tot drie desktop-kaarten alweer uitgesteld zijn.

Met verwachte releasedata in mei en/of juni voldoet Intel nog altijd aan de belofte van een lancering in het tweede kwartaal, maar Igor Wallosek spreekt over vertraagde tape-outs voor de productiemodellen. Oorspronkelijk hadden de definitieve kaarten rond deze periode al afgebakken moeten worden, maar Wallosek claimt dat de afronding van producties tot twee weken later plaatsvindt dan gepland.

Wallosek verwijst daarbij duidelijk naar een zogenaamde "SKU 1 tot en met SKU 3", wat klaarblijkelijk op de high-end desktop-gpu's van Intel zou wijzen. Vooralsnog heeft Intel geen precieze desktopkaarten onthuld, laat staan voorzien van specificaties. De bronnen van Igor's LAB laten echter doorschemeren dat de Alchemist-generatie van Intel in ieder geval drie verschillende desktop-gpu's kent. 

Veel specificaties en zeker de prestaties blijven speculatief, maar eerder gelekte data toont aan dat de DG2-512EU de zwaarste grafische chipset van Intel betreft, met maximaal 512 rekeneenheden aan boord. Eerder liet Intel zelf al doorschemeren dat de topkaart in het aanbod, waarvan prestaties op RTX 3070-niveau verwacht worden, een adviesprijs van 825 dollar zou dragen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!