BOE toont laptopscherm op 600 hertz
Nieuws

BOE toont laptopscherm op 600 hertz

Displayfabrikant BOE heeft op de World Display Industry-beurs een 16 inch laptopscherm gedemonstreerd met 600 hertz beeldverversing.

Van de op de beursvloer publieke demonstratie is enkel een ietwat wazige foto gedeeld, hierboven te zien (via ITHome). Onduidelijk blijft dan ook in wiens of welke laptop het beeldscherm geïmplementeerd wordt, laat staan wat de verdere specificaties van het scherm zijn. Enkel de achterliggende technologie werd hardop genoemd: BOE's eigen TFT-technologie met oxide-microstructuur.

Daarnaast is het beeldmateriaal duidelijk genoeg om te achterhalen dat het in ieder geval om een notebook met een RTX-gpu van Nvidia gaat. Ook lijkt de schermverhouding te herleiden: die betreft waarschijnlijk 16:10, in plaats van het traditionele 16:9. 

Vooralsnog zou een laptopscherm op 600 hertz 's werelds snelste laptopscherm betreffen. Geen enkel display brak ooit de 500 hertz-barrière, al kwam de tweede generatie van de Alienware X17, met een optionele beeldverversing à 480 hertz, wel bijzonder dichtbij. 

BOE (Beijing Oriental Electronics) gooide begin dit jaar al hoge ogen met een andere belofte in de displays. Eind januari kondigde de Chinese fabrikant een 27 inch groot 1080p-scherm aan met een verversingsratio van 500 hertz. Ook dat scherm zou een mijlpaal betekenen, al blijkt de belofte tot dusver nog geen werkelijkheid geworden. Bijna een jaar na de onthulling lijkt de 500 hertz-gamingmonitor nog altijd in productie. 

Gedurende deze jaarlijkse editie van de World Display Industry-beurs toonde BOE wel enkele andere producten. Daaronder vallen nieuwe miniled-televisies, alsmede een 34 inch wqhd-monitor op 165 hertz, inclusief HDR1000-certificaat. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error