BOE kondigt 500 hertz-gamingmonitor aan
Nieuws

BOE kondigt 500 hertz-gamingmonitor aan

BOE (Beijing Oriental Electronics) heeft 's werelds snelste scherm tot dusver aangekondigd: een 27 inch groot gamingdisplay op 500 hertz verversingsratio.

In het Westen heeft BOE nog geen grote naamsbekendheid, maar de in Peking gevestigde fabrikant specialiseert zich sinds 1993 in allerlei schermtechnologieën, waaronder lcd, oled en oprolbare displays. Per Chinese media kondigde BOE deze week het nieuwe 500 hertz-scherm aan.

BOE's nieuwste display genereert beelden op een unieke oxide-microstructuur, een goedkoper alternatief voor de koperen halfgeleiders die doorgaans in TFT-panelen aangetroffen worden. BOE beweert zelf dat de technologie, naast de goedkopere productie, leidt tot 15 procent beter stroomrendement.

Los van de hoge snelheid van het paneel, topt het scherm af op een 1080p-resolutie en een kleurdiepte van 8-bit (sdr). De 500 hertz versnelling en 1 milliseconde responstijd zouden enkel bereikt kunnen worden middels DisplayPort-aansluiting; over hdmi-mogelijkheden werd nog niet gesproken.

©GMRimport

De nieuwe 1080p-monitor van BOE heeft nog geen officiele (Westerse) naam, laat staan een verwachte verschijningsdatum of richtprijs. Vermoedelijk wordt het scherm exclusief aan de Chinese markt aangeboden, zoals bij BOE's eigen producten wel vaker de norm is.

Naast het snelle gamingdisplay kondigde BOE gelijktijdig een 110 inch grote 8k-televisie op 120 hertz aan — ook op de oxide-TFT-technologie — waar evenals veel verdere details over uitbleven.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error