Baldur's Gate 3-regisseur deelt volledige The Game Awards-speech
Nieuws

Baldur's Gate 3-regisseur deelt volledige The Game Awards-speech

Winnaars kregen tijdens The Game Awards relatief weinig tijd om hun zegje te doen

Swen Vincke, de regisseur van Baldur's Gate 3 en CEO van Larian Studios, heeft de speech gedeeld die hij zou hebben gehouden als hij daar de tijd voor had gekregen tijdens The Game Awards.

Baldur's Gate 3 werd uitgeroepen tot game van het jaar tijdens The Game Awards vorige week. Een van de veelgehoorde klachten rondom de awardshow was dat winnaars nauwelijks tijd kregen om een speech te houden.

Vincke deelde op X dan ook de speech die hij had willen houden als hij daar de kans voor had gekregen. Hij noemt het een groot eer om te winnen in een jaar dat er zoveel goede games zijn uitgekomen. Vervolgens bedankt hij organisator Geoff Keighley en vertelt hij dat hij een harnas draait als ode aan alle spelers.

Vincke legt vervolgens de nadruk op het gepassioneerde team van Larian, en in het bijzonder de QA-testers die normaal niet zoveel aandacht krijgen. Ook draagt hij de award op aan teamleden, familie en vrienden die men is verloren tijdens de ontwikkeling. Verderop in de speech bedankt hij Dungeons and Dragons-eigenaar Wizards of the Coast ook, en haalt hij de ontslagen binnen het bedrijf en moederbedrijf Hasbro aan. De volledige speech kan hieronder gelezen worden.

Baldur's Gate 3 won ook prijzen voor beste acteerwerk (in de vorm van Neil Newbon), beste ondersteuning van de community, beste role-playing game, beste multiplayergame en de Player's Voice-award die door gamers is gekozen.

Ook Alan Wake 2 viel meermaals in de prijzen, voor beste regie, beste narratief en beste art direction. Andere prijzen die onder andere zijn uitgedeeld is de beste adaptie voor HBO's The Last of Us, beste muziek voor Final Fantasy 16, beste audiodesign voor Hi-Fi Rush, beste onafhankelijke game voor Sea of Stars en beste debuutgame voor Cocoon.

View post on X
View post on X
View post on X
View post on X
View post on X
View post on X
View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit
Nieuws

Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit

Game komt op 14 februari 2025 uit

Assassin's Creed Shadows bevat nieuwe stealth-mechanismen om het rondsluipen in de game nog tactischer te maken.

Ubisoft heeft de aanpassingen ten opzichte van vorige Assassin's Creed-delen in een nieuwe blogpost uiteengezet. Zo zijn er tijdens het sluipen acties in verschillende kleuren boven vijanden te zien, waarmee wordt aangegeven of vijanden in één keer uitgeschakeld kunnen worden, of er alleen schade wordt gedaan of dat vijanden helemaal niet via stealth uitgeschakeld kunnen worden.

Het loont dan ook de moeite om ervaringspunten in perks te stoppen waarmee bijvoorbeeld de schade die met sluipaanvallen wordt uitgedeeld te verhogen. Verder kan men de mogelijkheid ontgrendelen om dubbele sluipmoorden achter elkaar te plegen en bijvoorbeeld rookbommen te gebruiken.

Daarbij kan de positie waar spelers zich in bevinden ook het verschil maken: sommige vijanden kunnen bijvoorbeeld een aanval vanaf de grond overleven, maar niet vanuit de lucht. Er is ook een menuoptie om dit systeem toegankelijker te maken, waardoor alle vijanden wel met één stealthaanval gedood kunnen worden.

Een ander verschil met voorgaande games is dat spelers geen vogel tot hun beschikking hebben om het gebied om hen heen uit te kammen. In plaats daarvan hebben zowel Naoe en Yasuke - de twee hoofdpersonages van de game - een 'Observe'-mechanisme waarmee vijanden en items getagd kunnen worden. Alleen Naoe heeft ook Eagle Vision waarmee bijvoorbeeld vijanden achter muren gespot kunnen worden door het geluid dat ze maken.

Zoals gebruikelijk kunnen de hoofdpersonages bukken om minder snel gespot te worden, maar door in de schaduw te schuilen worden ze nu helemaal onzichtbaar. Het loont dus om bijvoorbeeld fakkels te doven en zo duisternis te creëren. Aangezien Naoe het kleinste hoofdpersonage in de reeks tot nu toe is, kan ze ook schuilen in krappe plekken.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar
Nieuws

Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar

Op Premium, Extra en Essential

Sony biedt nu tot dertig procent korting op PlayStation Plus-abonnementen aan als onderdeel van Black Friday.

Hoewel Black Friday pas over een week plaatsvindt, zijn alle PlayStation-deals nu al beschikbaar. Gebruikers kunnen daarbij korting krijgen op jaarabonnementen PlayStation Plus. Zo kost PlayStation Plus Essential 57,59 euro (20 procent korting), PlayStation Plus Extra 94,49 euro (25 procent korting) en PlayStation Plus Premium 106,39 euro.

Deze week werd bekend dat PlayStation Portal-bezitters met PlayStation Plus Premium nu selecte games kunnen streamen via de cloud. Meer dan honderdtwintig PS5-games worden ondersteund in deze bèta van cloudstreaming, waaronder Monster Hunter Rise, Spider-Man: Miles Morales, Ghost of Tsushima en Ratchet and Clank: Rift Apart. Games kunnen tot en met 1080p en 60 frames per seconde worden gestreamd, al is daar wel een internetconnectie van 13 Mbps voor nodig.

Ook zijn hardware en verschillende games in de aanbieding bij een aantal (web)winkels. Kijk hier voor ons volledige overzicht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error