Baldur's Gate 3-regisseur deelt volledige The Game Awards-speech
Nieuws

Baldur's Gate 3-regisseur deelt volledige The Game Awards-speech

Winnaars kregen tijdens The Game Awards relatief weinig tijd om hun zegje te doen

Swen Vincke, de regisseur van Baldur's Gate 3 en CEO van Larian Studios, heeft de speech gedeeld die hij zou hebben gehouden als hij daar de tijd voor had gekregen tijdens The Game Awards.

Baldur's Gate 3 werd uitgeroepen tot game van het jaar tijdens The Game Awards vorige week. Een van de veelgehoorde klachten rondom de awardshow was dat winnaars nauwelijks tijd kregen om een speech te houden.

Vincke deelde op X dan ook de speech die hij had willen houden als hij daar de kans voor had gekregen. Hij noemt het een groot eer om te winnen in een jaar dat er zoveel goede games zijn uitgekomen. Vervolgens bedankt hij organisator Geoff Keighley en vertelt hij dat hij een harnas draait als ode aan alle spelers.

Vincke legt vervolgens de nadruk op het gepassioneerde team van Larian, en in het bijzonder de QA-testers die normaal niet zoveel aandacht krijgen. Ook draagt hij de award op aan teamleden, familie en vrienden die men is verloren tijdens de ontwikkeling. Verderop in de speech bedankt hij Dungeons and Dragons-eigenaar Wizards of the Coast ook, en haalt hij de ontslagen binnen het bedrijf en moederbedrijf Hasbro aan. De volledige speech kan hieronder gelezen worden.

Baldur's Gate 3 won ook prijzen voor beste acteerwerk (in de vorm van Neil Newbon), beste ondersteuning van de community, beste role-playing game, beste multiplayergame en de Player's Voice-award die door gamers is gekozen.

Ook Alan Wake 2 viel meermaals in de prijzen, voor beste regie, beste narratief en beste art direction. Andere prijzen die onder andere zijn uitgedeeld is de beste adaptie voor HBO's The Last of Us, beste muziek voor Final Fantasy 16, beste audiodesign voor Hi-Fi Rush, beste onafhankelijke game voor Sea of Stars en beste debuutgame voor Cocoon.

View post on X
View post on X
View post on X
View post on X
View post on X
View post on X
View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!