Baldur's Gate 3-regisseur deelt volledige The Game Awards-speech
Winnaars kregen tijdens The Game Awards relatief weinig tijd om hun zegje te doen
Swen Vincke, de regisseur van Baldur's Gate 3 en CEO van Larian Studios, heeft de speech gedeeld die hij zou hebben gehouden als hij daar de tijd voor had gekregen tijdens The Game Awards.
Baldur's Gate 3 werd uitgeroepen tot game van het jaar tijdens The Game Awards vorige week. Een van de veelgehoorde klachten rondom de awardshow was dat winnaars nauwelijks tijd kregen om een speech te houden.
Vincke deelde op X dan ook de speech die hij had willen houden als hij daar de kans voor had gekregen. Hij noemt het een groot eer om te winnen in een jaar dat er zoveel goede games zijn uitgekomen. Vervolgens bedankt hij organisator Geoff Keighley en vertelt hij dat hij een harnas draait als ode aan alle spelers.
Vincke legt vervolgens de nadruk op het gepassioneerde team van Larian, en in het bijzonder de QA-testers die normaal niet zoveel aandacht krijgen. Ook draagt hij de award op aan teamleden, familie en vrienden die men is verloren tijdens de ontwikkeling. Verderop in de speech bedankt hij Dungeons and Dragons-eigenaar Wizards of the Coast ook, en haalt hij de ontslagen binnen het bedrijf en moederbedrijf Hasbro aan. De volledige speech kan hieronder gelezen worden.
Baldur's Gate 3 won ook prijzen voor beste acteerwerk (in de vorm van Neil Newbon), beste ondersteuning van de community, beste role-playing game, beste multiplayergame en de Player's Voice-award die door gamers is gekozen.
Ook Alan Wake 2 viel meermaals in de prijzen, voor beste regie, beste narratief en beste art direction. Andere prijzen die onder andere zijn uitgedeeld is de beste adaptie voor HBO's The Last of Us, beste muziek voor Final Fantasy 16, beste audiodesign voor Hi-Fi Rush, beste onafhankelijke game voor Sea of Stars en beste debuutgame voor Cocoon.