AMD's slimme upscaletechniek lanceert met zeven games
Gamer.nl
Nieuws

AMD's slimme upscaletechniek lanceert met zeven games

Volgens verscheidene hardware-ingewijden verschijnt AMD's FidelityFX Super Resolution (FSR) aanvankelijk in slechts zeven spellen. De slimme upscaling werd href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/amd-fidelityfx-super-resolution-schaalt-op-vanaf-22-juni/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">begin deze maand onthuld</a> en staat 22 juni officieel te lanceren.

De lijst met FSR-ondersteunde spellen zou geplaatst zijn door bekend hardware-lekker @Broly_X1 op Twitter, die inmiddels het gros van de tweets weer verwijderd heeft. De genoemde launch-ondersteuning werd, gebundeld met aanstaande samenwerkingen, alsnog verzameld en vereeuwigd op VideoCardz.

©GMRimport

Naast de zeven titels waar FidelityFX Super Resolution mee lanceert, staan twaalf titels paraat om FSR-ondersteuning 'binnenkort' uit te rollen. Veel van de hier genoemde games zijn nog niet verschenen, wat erop lijkt te wijzen dat ze FSR ondersteunen bij hun eigen, respectievelijke lanceringen. 

Ook zou AMD al een lijst verspreid hebben met daarin de gamestudio's en uitgevers die FidelityFX Super Resolution voortaan meenemen in hun ontwikkelproces. Eerder noemde AMD enkel een grove schatting van de hoeveelheid partnerships; nu lijken aardig wat prominente namen (intern) genoemd te worden.

©GMRimport

AMD's eigen FidelityFX Super Resolution zou volgens eerdere geruchten niet bijzonder moeilijk zijn om in games te implementeren. De ondersteuning voor de upscaletechniek dient per game wel handmatig geïmplementeerd te worden.

Wat AMD's FSR onderscheidt van de populaire DLSS-techniek van Nvidia, is de openheid van de upscaling. Nvidia's techniek werkt enkel met selecte videokaarten van de laatste twee generaties, waar FSR door zowel Radeon als GeForce-kaarten van meer generaties gebruikt kan worden. Niet voor niets is de upscaling open-source opgebouwd, bovendien.

Eerdere geruchten lieten al doorschemeren dat FidelityFX Super Resolution ook op geheel andere systemen zou kunnen werken, zoals smartphones en consoles. In navolging van de officiële onthulling gaf onder andere Microsoft al aan dat FSR-ondersteuning op de planning voor de Xbox Series X/S staat.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!