Ook Roccat krimpt toetsenborden met Vulcan II Mini
Gamer.nl
Nieuws

Ook Roccat krimpt toetsenborden met Vulcan II Mini

Na vele andere fabrikanten volgt ook Roccat met minitoetsenbord; de Vulcan II Mini is het kleinste toetsenbordje van het Duitse gamingmerk.

De Vulcan II Mini is het eerste model in een tweede generatie Vulcan-toetsenborden. Nieuw zijn vooral de optische Titan II-schakelaars, die 100 miljoen aanslagen garanderen en meer compatibiliteit met alternatieve keycaps behouden. Wel houdt Roccat vast aan het open ontwerp van de toetsenborden, alsmede de platte keycaps van de vorige generatie Vulcan. 

De Vulcan II Mini is met een 65%-layout het kleinste toetsenbordje van Roccat tot dusver. De layout snijdt de nummerieke cluster en functiereeks weg, maar behoudt nog wel de standaard pijltjestoetsen rechtsonderop — dat laatste in tegenstelling tot de meeste 60%-toetsenborden.

Watch on YouTube

Net als veel andere minitoetsenborden gaat Roccat ook mee met de kabeltrend. De vaste snoeren van veel vorige Vulcans zijn verleden tijd; de Vulcan II Mini stapt over op een los te koppelen usb-c-kabel. Daarentegen lijkt de polssteun wel geschrapt te zijn voor het minimodel, waar vorige Vulcan-toetsenborden steevast een (los te koppelen) steunplaat inbegrepen.

De Vulcan II Mini houdt verder vast aan Roccats vaste rgb-technologie: AIMO. Elke schakelaar is voorzien van relatief felle kleurenverlichting, die met behulp van de Roccat Swarm-software optioneel een eigen soort leven kan gaan leiden. AIMO leert hoe apparatuur gebruikt wordt en laat kleuren en lichtjes daar over verloop van tijd op aanpassen. 

©GMRimport

Op de officiële webwinkel van Roccat is de Vulcan II Mini sinds gisteravond voor te bestellen. Het toetsenbordje verschijnt officieel op 30 september, in zowel een gitzwarte als witzilvere variant. De Roccat Vulcan II Mini kent een richtprijs van 149,99 euro.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!