Wooting 60HE brengt magnetisme naar minitoetsenborden
Nieuws

Wooting 60HE brengt magnetisme naar minitoetsenborden

De Nederlandse toetsenbordfabrikant Wooting heeft, na enkele href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/nederlandse-toetsenbordfabrikant-wooting-teaset-vijfde-project/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">teasers</a>, het nieuwe 60HE-model uit de doeken gedaan. Dit opvallend compacte toetsenbordje wordt uitgerust met de magnetische 'Lekker'-schakelaars en is, tot op zekere hoogte, in staat om verder te doe-het-zelven.

Wootings nieuwste letterplank kenmerkt een van de eerste 60% toetsenborden met analoge input. Gebruikers kunnen zelf bepalen wanneer de Lekker-switch activeert (digitaal) of ze instellen als trekkers of pookjes zoals we van controllers  kennen (analoog). 

De Wooting One en Wooting Two — inmiddels beide uitverkocht — maakten het analoge effect haalbaar met optische schakelaars. De Lekker-schakelaar is daarentegen een magnetische schakelaar, gemaakt door Wooting en Gateron. Diepte 'voelen' aan de hand van elektromagnetisme is een onderdeel van het 'hall-effect', waarnaar ook verwezen wordt met de 'HE' in de noemer.

©GMRimport

Naast het magnetische en analoge effect oriënteert Wooting de 60HE ook meer richting de doe-het-zelf-aandeel onder toetsenbordpuristen. De interne printplaat is zo gebouwd dat deze ook in andere, populaire behuizingen te plaatsen is.

Wootings eigen omhulsel is in dit geval volledig plastic. De precieze vorm die per livestream al onthuld werd, betreft vooralsnog een prototype. Wel zou het relatief makkelijk moeten zijn om de behuizing te openen voor het schoonhouden of (verder) invetten van de componenten.

De Wooting 60HE heeft nog geen precieze releasedatum of richtprijs, maar Wooting verzekert dat voorbestellingen in september 2021 geplaatst kunnen worden. Op de officiële webwinkel van Wooting is vooralsnog geen pagina voor de Wooting 60HE te vinden.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error