Finalmouse' interactieve display-toetsenbord lekt uit
Nieuws

Finalmouse' interactieve display-toetsenbord lekt uit

Een prototype van het eerste mechanische toetsenbord van Finalmouse, grotendeels bestaande uit een interactief beeldscherm, is uitgelekt.

De gelekte beelden werden verspreid door esports-persoonlijkheid Jake Lucky op Twitter. Op het videomateriaal is een ogenschijnlijk lineair mechanisch toetsenbord te zien, met transparante keycaps en een glazen bovenplaat. Onder het glas zit een uniek 2k- of 4k-display verwerkt, waarop interactieve skins of doorsnee videobeelden afgebeeld kunnen worden.

Finalmouse' eigen inbegrepen notities vermelden dat de skins aangedreven zullen worden door Unreal Engine 5. Om de skins zelfstandig te verwerken, is het keyboard uitgerust met een eigen cpu en gpu; alle stroom- en datavereisten worden aangeleverd over een enkele usb-c-aansluiting. De bedoeling is dat makers van skins deze publiceren via een eigen catalogus op Steam. 

Het toetsenbord zelf zou geleverd worden met vanuit de fabriek ingevette, mechanische schakelaars, dan wel magnetische Hall-effect schakelaars, zoals ook Wooting dit jaar deed. Finalmouse verklapte vooralsnog niet van welke fabrikant de switches komen. Wel zou het glazen paneel de schakelaars een "marmerachtige thock" in gebruik geven. 

De beelden betreffen duidelijk een vroege versie van Finalmouse' eerste toetsenbord, van bijna een jaar geleden. In een respons van Finalmouse zelf benadrukt de fabrikant dat het daadwerkelijke product al veel verder doorontwikkeld is en dat speculatie aan de hand van deze beelden weinig nut heeft.

Finalmouse liet begin dit jaar al weten een "revolutie in gaming-toetsenborden" teweeg willen brengen. Destijds werd de officiële onthulling van het eerste eigen toetsenbord op 17 december 2022 geprikt; die datum lijkt Finalmouse nog steeds voor ogen te hebben, ondanks het uitlekken van het prototype.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fan krijgt Doom draaiende op Nintendo's Alarmo
Nieuws

Fan krijgt Doom draaiende op Nintendo's Alarmo

Zou het Alarmo nu bij Nintendo afgaan?

Een fan heeft de oorspronkelijke Doom draaiende gekregen op Alarmo, de onlangs uitgekomen wekker van Nintendo.

Het is bij fans van Doom een trend om Doom op de meest uiteenlopende apparaten speelbaar te krijgen, waaronder een koelkast, pinautomaat, Lego-blokje en zelfs een John Deere-tractor.

Het was dan ook een kwestie van tijd voordat Doom speelbaar gemaakt zou worden op Alarmo, de pas uitgekomen wekker van Nintendo. Ene GaryOderNichts heeft op social media zijn prestatie gedeeld. De grote knop op de wekker kan daarbij daadwerkelijk gebruikt worden om de game te spelen. Hij deelt zelfs de broncode zodat eigenaren van Alarmo het zelf voor elkaar kunnen krijgen.

Nintendo Sound Clock: Alarmo maakt eigenaren 's ochtends wakker met geluiden en muziek uit verschillende Nintendo-games. Er zijn 35 'scènes' om uit te kiezen die zijn geïnspireerd door Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Splatoon 3, Pikmin 4 en Ring Fit Adventure. Door een Nintendo-account aan de wekker te linken kunnen er ook gratis scènes gebaseerd op Mario Kart 8 Deluxe en Animal Crossing: New Horizons worden gedownload.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Like a Dragon-bedenker viert jubileum van nieuwe studio met opvallende muziekvideo
Nieuws

Like a Dragon-bedenker viert jubileum van nieuwe studio met opvallende muziekvideo

De eerste game van de studio is nog altijd niet onthuld

Toshihiro Nagoshi, de bedenker van de Like a Dragon-franchise, heeft het driejarige jubileum van zijn huidige bedrijf Nagoshi Studio gevierd met een opmerkelijke muziekvideo.

In de video explodeert het hoofd van de ontwikkelaar en is er daarna een rapnummer hoorbaar. In een bijgeleverd Japanstalig bericht (via VGC) vertelt Nagoshi meer over de huidige stand van zaken. Hij laat daarbij weten dat de studio inmiddels uit meer dan tachtig werknemers bestaat.

Overigens geeft Nagoshi nog altijd geen details over de debuutgame van de studio. Volgens hem is er nog iets meer tijd nodig voordat het spel onthuld kan worden, maar wordt er wel dagelijks hard aan gewerkt.

Nagoshi vertrok in 2021 bij Sega en richtte begin 2022 zijn eigen ontwikkelstudio op bij het Chinese NetEase Games. Sindsdien belooft Nagoshi al geruime tijd een eerste blik op zijn nieuwe game, vooralsnog zonder resultaat.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!