Finalmouse' interactieve display-toetsenbord lekt uit
Nieuws

Finalmouse' interactieve display-toetsenbord lekt uit

Een prototype van het eerste mechanische toetsenbord van Finalmouse, grotendeels bestaande uit een interactief beeldscherm, is uitgelekt.

De gelekte beelden werden verspreid door esports-persoonlijkheid Jake Lucky op Twitter. Op het videomateriaal is een ogenschijnlijk lineair mechanisch toetsenbord te zien, met transparante keycaps en een glazen bovenplaat. Onder het glas zit een uniek 2k- of 4k-display verwerkt, waarop interactieve skins of doorsnee videobeelden afgebeeld kunnen worden.

Finalmouse' eigen inbegrepen notities vermelden dat de skins aangedreven zullen worden door Unreal Engine 5. Om de skins zelfstandig te verwerken, is het keyboard uitgerust met een eigen cpu en gpu; alle stroom- en datavereisten worden aangeleverd over een enkele usb-c-aansluiting. De bedoeling is dat makers van skins deze publiceren via een eigen catalogus op Steam. 

Het toetsenbord zelf zou geleverd worden met vanuit de fabriek ingevette, mechanische schakelaars, dan wel magnetische Hall-effect schakelaars, zoals ook Wooting dit jaar deed. Finalmouse verklapte vooralsnog niet van welke fabrikant de switches komen. Wel zou het glazen paneel de schakelaars een "marmerachtige thock" in gebruik geven. 

De beelden betreffen duidelijk een vroege versie van Finalmouse' eerste toetsenbord, van bijna een jaar geleden. In een respons van Finalmouse zelf benadrukt de fabrikant dat het daadwerkelijke product al veel verder doorontwikkeld is en dat speculatie aan de hand van deze beelden weinig nut heeft.

Finalmouse liet begin dit jaar al weten een "revolutie in gaming-toetsenborden" teweeg willen brengen. Destijds werd de officiële onthulling van het eerste eigen toetsenbord op 17 december 2022 geprikt; die datum lijkt Finalmouse nog steeds voor ogen te hebben, ondanks het uitlekken van het prototype.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error