Wooting 60HE haalt crowdfund-doel binnen acht uur
Nieuws

Wooting 60HE haalt crowdfund-doel binnen acht uur

De crowdfundcampagne voor het Wooting 60HE-toetsenbord heeft binnen acht uur het toezeggingsdoel van 75.000 euro behaald.

Het Nederlandse Wooting onthulde eind augustus hun nieuwe, analoge toetsenbord: de minuscule Wooting 60HE. Eergisteren startte een crowdfundingsactie om de productie van de grond te krijgen — die nog ongeveer een maand loopt — maar het beoogde bedrag van 75.000 euro is alweer ruim binnen.

Wooting liet weten nog geen stretch goals te hebben voor grotere bedragen. Per  campagne-update zegt het ontwikkelteam toe open te staan voor leuke voorstellen. 

Inmiddels staat de teller op 95.000 euro, van ruim 450 verschillende backers. De 'Signature Edition'  — waarbij men een eigen stempel op de printplaat van alle toetsenborden mag drukken — is volledig uitverkocht. Daarvan werden maar zestig 'exemplaren' aangeboden.

Gedurende de campagne nog tijd om het toetsenbord zelf te reserveren tegen een verlaagd tarief. De Wooting 60HE kost deze maand 154,99 euro; de 'Founders Edition' biedt tegen 194,99 euro ook enkele extra's, waaronder de mogelijkheid om je naam op de verpakking te drukken.

©GMRimport

De Wooting 60HE is het vijfde productietoetsenbord van Wooting, welke nu in het tweede kwartaal van 2022 staat te verschijnen. Wooting-toetsenborden zijn steevast mechanisch van aard, met daarbovenop allerlei analoge mogelijkheden. De door Wooting zelf samengestelde Lekker-schakelaar kan met magnetische kracht 'voelen' hoe diep de schakelaar wordt ingedrukt.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error