Crowdfundcampagne voor nieuw Wooting-toetsenbord start morgen
Gamer.nl
Nieuws

Crowdfundcampagne voor nieuw Wooting-toetsenbord start morgen

Het Nederlandse toetsenbordmerk Wooting trapt vanaf 7 oktober een crowdfundcampagne af om de productie van de Wooting 60HE rond te krijgen. Gedurende dertig dagen kunnen geïnteresseerden inhaken op het project, met exclusieve beloningen als tijdelijke extra's.

Wooting geeft zelf al aan dat de instapprijs hoog ligt. De door magnetisme aangestuurde Wooting 60HE werd onthuld als minitoetsenbordje, maar kost relatief meer dan de grotere analoge keyboards van het merk. Het standaardmodel bedraagt 169,99 euro — gedurende de crowdfundingcampagne wordt dat 154,99 euro.

©GMRimport

Naast het standaardmodel staan de Founder's Edition (tijdelijk 194,99 euro) en zestig stuks van de Signature Edition (294,99 euro). In beide bundels wordt een draagtasje en een handgemaakt leren gespje inbegrepen, met als bonus de mogelijkheden om een eigen stempel op de productie te drukken. De toetsenborden in de verschillende bundels zijn wel identiek aan elkaar.

Afhankelijk van hoeveel ingelegd wordt, mogen crowdfunders bijdragen toevoegen aan de verpakking en/of de hot-swappable printplaat in het toetsenbord. Op de doos verschijnen voornamelijk namen, maar op het PCB kunnen bijvoorbeeld ook icoontjes of memes verwerkt worden. De bijdragen van crowdfunders verschijnen vervolgens op álle productiemodellen van de Wooting 60HE.

©GMRimport

In de specificerende blogpost wil Wooting ook transparantie uiten over het productieproces. Zo worden ook redenen gegeven voor de hogere kosten. Daaronder vallen hogere materiaalkosten, de pandemie en Wootings visie om "duurzame prijzen" te hanteren. Ondanks eerdere succesverhalen geeft Wooting aan dat het ontwikkelen van recente producten "bijna fatale" keerpunten kenden.

Met de crowdfundcampagne hoopt Wooting de "daadwerkelijke waarde" van het product en de inzet te kunnen dekken. Mocht het doel van 75.000 euro niet behaald worden, dan stort Wooting het geld terug en gaat het over op reflectie.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!