Valve biedt excuses aan voor verwarrend Grand Prix-evenement
Nieuws

Valve biedt excuses aan voor verwarrend Grand Prix-evenement

Valve heeft een aantal wijzigingen doorgevoerd aan het Grand Prix-evenement op Steam. Indiegames werden namelijk massaal verwijderd van wenslijsten, omdat spelers zo dachten meer kans te maken op een duurder spel.

Als onderdeel van de Steam Summer Sale, welke vorige week van start is gegaan, kunnen Steam-gebruikers deelnemen aan het Grand Prix-evenement op het platform. Het evenement zorgde echter voor veel verwarring en ophef, omdat spelers onbedoeld werden aangemoedigd om spellen te verwijderen van hun wenslijst.

Tijdens de Grand Prix op Steam kiezen spelers een team, waar elke dag punten voor verdiend kunnen worden door uitdagingen te voltooien. Willekeurige leden van de drie beste teams van de dag winnen vervolgens een spel die ze op hun wenslijst hebben staan. Er stond echter niet duidelijk aangegeven welke game spelers zouden winnen, waardoor spellen massaal werden verwijderd van wenslijsten.

Kleine, individuele ontwikkelaars zijn het hardst getroffen door het verwarrende evenement op Steam. Vooral de indiegames werden namelijk verwijderd van wenslijsten, omdat spelers zo dachten meer kans te maken op een duurder spel. Het aantal verwijderingen kan echter veel invloed hebben op de potentiële verkopen van de indiegames, omdat het algoritme van Steam dit aantal meeneemt in de berekening wanneer wordt bepaald hoe hoog het spel rangschikt in de digitale winkel.

In een blogpost legt Valve uit dat spelers geen games hoeven te verwijderen van hun wenslijst. Ze ontvangen namelijk de titel die bovenaan staat op hun lijst, wanneer ze willekeurig worden gekozen als een van de winnaars. Ook geeft het bedrijf toe dat het Grand Prix-evenement inderdaad te gecompliceerd was en bieden ze hun excuses aan voor de verwarring die is ontstaan door de vele getallen en regels.

Valve heeft nu een aantal wijzigingen doorgevoerd aan het evenement op Steam. Zo zijn het dashboard en de handleiding verbeterd om de werking van het spel duidelijker te maken en wordt er beter rekening gehouden met ongebalanceerde teamgroottes. Ook zijn er wijzigingen gemaakt om te voorkomen dat teams bijna niet meer in te halen zijn, wanneer ze voor staan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!