Valve biedt excuses aan voor verwarrend Grand Prix-evenement
Nieuws

Valve biedt excuses aan voor verwarrend Grand Prix-evenement

Valve heeft een aantal wijzigingen doorgevoerd aan het Grand Prix-evenement op Steam. Indiegames werden namelijk massaal verwijderd van wenslijsten, omdat spelers zo dachten meer kans te maken op een duurder spel.

Als onderdeel van de Steam Summer Sale, welke vorige week van start is gegaan, kunnen Steam-gebruikers deelnemen aan het Grand Prix-evenement op het platform. Het evenement zorgde echter voor veel verwarring en ophef, omdat spelers onbedoeld werden aangemoedigd om spellen te verwijderen van hun wenslijst.

Tijdens de Grand Prix op Steam kiezen spelers een team, waar elke dag punten voor verdiend kunnen worden door uitdagingen te voltooien. Willekeurige leden van de drie beste teams van de dag winnen vervolgens een spel die ze op hun wenslijst hebben staan. Er stond echter niet duidelijk aangegeven welke game spelers zouden winnen, waardoor spellen massaal werden verwijderd van wenslijsten.

Kleine, individuele ontwikkelaars zijn het hardst getroffen door het verwarrende evenement op Steam. Vooral de indiegames werden namelijk verwijderd van wenslijsten, omdat spelers zo dachten meer kans te maken op een duurder spel. Het aantal verwijderingen kan echter veel invloed hebben op de potentiële verkopen van de indiegames, omdat het algoritme van Steam dit aantal meeneemt in de berekening wanneer wordt bepaald hoe hoog het spel rangschikt in de digitale winkel.

In een blogpost legt Valve uit dat spelers geen games hoeven te verwijderen van hun wenslijst. Ze ontvangen namelijk de titel die bovenaan staat op hun lijst, wanneer ze willekeurig worden gekozen als een van de winnaars. Ook geeft het bedrijf toe dat het Grand Prix-evenement inderdaad te gecompliceerd was en bieden ze hun excuses aan voor de verwarring die is ontstaan door de vele getallen en regels.

Valve heeft nu een aantal wijzigingen doorgevoerd aan het evenement op Steam. Zo zijn het dashboard en de handleiding verbeterd om de werking van het spel duidelijker te maken en wordt er beter rekening gehouden met ongebalanceerde teamgroottes. Ook zijn er wijzigingen gemaakt om te voorkomen dat teams bijna niet meer in te halen zijn, wanneer ze voor staan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Cyberpunk 2077-update voegt DLSS 4-ondersteuning toe op pc
Nieuws

Nieuwe Cyberpunk 2077-update voegt DLSS 4-ondersteuning toe op pc

Ook de fotomodus wordt verbeterd op alle systemen

CD Projekt Red brengt vandaag een nieuwe patch voor Cyberpunk 2077 uit. Onder de toevoegingen valt DLSS 4-ondersteuning voor de pc-versie van de game.

Dat is niet heel gek: Cyberpunk 2077 was een van de games die werd getoond toen de nieuwe Nvidia GeForce RTX50-kaarten werden onthuld. De meest krachtige en dus duurste kaarten binnen deze nieuwe serie komen op 30 januari uit. Daarmee wordt ook DLSS 4 geïntroduceerd.

De nieuwe versie van de upscaletechnologie kan framerates tot wel acht keer verhogen. Vertraging moet gehalveerd worden om nog soepelere gameplay mogelijk te maken, en grafisch moeten games die gebruikmaken van de technologie er nog beter uitzien. 

Verder voegt patch 2.21 voor Cyberpunk 2077 verbeteringen voor de fotomodus door op pc, PS5 en Xbox Series-consoles en worden er diverse bugs en glitches weggepoetst. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Cyberpunk 2077 bevond zich toen de game uitkwam in een slechte staat: het spel had veel bugs en andere technische imperfecties. Dat leverde zoveel problemen op, dat Sony zelfs besloot de game uit de PlayStation Store te weren. CD Projekt Red bleef de game echter verbeteren, waardoor de algehele tendens rondom de game sterk verbeterde en de game uiteindelijk ook weer werd verkocht uit de PS Store. Overigens heeft de ontwikkelaar laten weten dat er geen PlayStation 5 Pro-patch uit zal komen voor de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Insomniac wil gamefranchises naar film en tv brengen
Nieuws

Insomniac wil gamefranchises naar film en tv brengen

In 2016 kwam er al een geanimeerde Ratchet and Clank-film uit

Ratchet and Clank- en Spider-Man-ontwikkelaar Insomniac Games heeft interesse geuit in het verfilmen van zijn franchises.

Eerder vandaag werd aangekondigd dat Ted Price, de oprichter van Insomniac Games, na meer dan dertig jaar vertrekt bij het bedrijf en met pensioen gaat. De studio gaat nu gerund worden door drie ervaren Insomniac-werknemers: Chad Dezern, Jen Huang en Ryan Schneider. 

Laatstgenoemde liet aan Variety weten dat er interesse is in het verfilmen van de franchises van de ontwikkelaar. In 2016 kwam er al een geanimeerde Ratchet and Clank-film uit, al werd deze film kritisch en commercieel slecht ontvangen.

"Ik denk terug naar de Ratchet and Clank-film van een aantal jaar geleden, en we zijn eigenlijk vroeg begonnen (aan games verfilmen)", aldus Schneider. "We hebben dus natuurlijk interesse daarin. We houden vooral van Ratchet and Clank."

Het drietal werd door Variety ook gevraagd naar de status van het aankomende spel Marvel's Wolverine. Dezern: "We hebben Wolverine aangekondigd en we zouden er graag meer over vertellen, maar we moeten net zoals Logan erg stoïcijns blijven tot het juiste moment daar is. Hoe enthousiast we er ook over zijn, we moeten het nog voor ons houden. Meer kan ik niet over onze aankomende projecten vertellen."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!