Valve biedt excuses aan voor verwarrend Grand Prix-evenement
Nieuws

Valve biedt excuses aan voor verwarrend Grand Prix-evenement

Valve heeft een aantal wijzigingen doorgevoerd aan het Grand Prix-evenement op Steam. Indiegames werden namelijk massaal verwijderd van wenslijsten, omdat spelers zo dachten meer kans te maken op een duurder spel.

Als onderdeel van de Steam Summer Sale, welke vorige week van start is gegaan, kunnen Steam-gebruikers deelnemen aan het Grand Prix-evenement op het platform. Het evenement zorgde echter voor veel verwarring en ophef, omdat spelers onbedoeld werden aangemoedigd om spellen te verwijderen van hun wenslijst.

Tijdens de Grand Prix op Steam kiezen spelers een team, waar elke dag punten voor verdiend kunnen worden door uitdagingen te voltooien. Willekeurige leden van de drie beste teams van de dag winnen vervolgens een spel die ze op hun wenslijst hebben staan. Er stond echter niet duidelijk aangegeven welke game spelers zouden winnen, waardoor spellen massaal werden verwijderd van wenslijsten.

Kleine, individuele ontwikkelaars zijn het hardst getroffen door het verwarrende evenement op Steam. Vooral de indiegames werden namelijk verwijderd van wenslijsten, omdat spelers zo dachten meer kans te maken op een duurder spel. Het aantal verwijderingen kan echter veel invloed hebben op de potentiële verkopen van de indiegames, omdat het algoritme van Steam dit aantal meeneemt in de berekening wanneer wordt bepaald hoe hoog het spel rangschikt in de digitale winkel.

In een blogpost legt Valve uit dat spelers geen games hoeven te verwijderen van hun wenslijst. Ze ontvangen namelijk de titel die bovenaan staat op hun lijst, wanneer ze willekeurig worden gekozen als een van de winnaars. Ook geeft het bedrijf toe dat het Grand Prix-evenement inderdaad te gecompliceerd was en bieden ze hun excuses aan voor de verwarring die is ontstaan door de vele getallen en regels.

Valve heeft nu een aantal wijzigingen doorgevoerd aan het evenement op Steam. Zo zijn het dashboard en de handleiding verbeterd om de werking van het spel duidelijker te maken en wordt er beter rekening gehouden met ongebalanceerde teamgroottes. Ook zijn er wijzigingen gemaakt om te voorkomen dat teams bijna niet meer in te halen zijn, wanneer ze voor staan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Legend of Zelda-film draait vanaf 26 maart 2027 in de bioscoop
Nieuws

The Legend of Zelda-film draait vanaf 26 maart 2027 in de bioscoop

Maze Runner-regisseur Wes Ball regisseert de film

De live-action The Legend of Zelda-film gaat wereldwijd op 26 maart 2027 in première

Dat heeft Nintendo vandaag aangekondigd in de gisteren verschenen Nintendo Today-app, waarop het allerlei nieuws rondom diens consoles en games deelt. Vandaag werd dus de premièredatum van de Zelda-film gedeeld via de app. Naast de datum werd geen verdere informatie gegeven.

Nintendo kondigde in 2023 aan dat het bedrijf samen met producent Avi Arad - vooral bekend van de Spider-Man-films - werkt aan een Zelda-film. Sony Pictures distribueert de film wereldwijd en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto is nauw bij het project betrokken. De regie is in handen van Wes Ball, die vooral bekend is van The Maze Runner. Vorig jaar liet hij al weten dat de film "gegrond en echt" moet worden.

De Zelda-franchise ontstond op de NES met The Legend of Zelda en sindsdien zijn er verschillende uiterst succesvolle delen uitgekomen, zoals Ocarina of Time op de Nintendo 64 en Switch-game The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom.

Nintendo bracht eerder samen met Illumination Entertainment de animatiefilm The Super Mario Bros. Movie uit, gebaseerd op Nintendo-mascotte Super Mario. De film was een groot succes.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Tomodachi Life-game in ontwikkeling voor Switch
Nieuws

Nieuwe Tomodachi Life-game in ontwikkeling voor Switch

Staat gepland voor een release in 2026

Nintendo heeft tijdens de Nintendo Direct-livestream gisteren Tomodachi Life: Living the Dream aangekondigd, een nieuw deel in de Tomodachi Life-franchise.

In de game kunnen spelers hun eigen Mii-personages creëren en baseren op het uiterlijk van henzelf, van vrienden, familie of wie dan ook. Vervolgens zullen deze Mii's hun leven opbouwen op een eiland. De Mii-personages komen in allerlei gekke situaties terecht en spelers beïnvloeden deze situaties.

Tomodachi Collection verscheen alleen in Japan, maar vervolg Tomodachi Life kwam in 2014 wel in het Westen uit. De game stond bekend als een relatief melige game binnen het simsgenre, waarbij spelers de Mii's zelfs kunnen laten praten en zingen.

Tomodachi Life: Living the Dream verschijnt ergens in 2026 op Nintendo Switch. Lees hier meer over de aankondigingen van de Nintendo Direct.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!