Ubisoft ziet gamestreaming in vijf tot tien jaar enorm groeien
Nieuws

Ubisoft ziet gamestreaming in vijf tot tien jaar enorm groeien

Bedrijf mag Activision Blizzard-games gaan streamen naar de cloud

Ubisoft-CEO Yves Guillemot verwacht dat gamestreaming de komende vijf tot tien jaar uitgroeit tot een belangrijk element binnen de game-industrie.

Dat meldt hij aan de Financial Times. "Toen Netflix aankondigde dat ze (films en series) gingen streamen, daalde de waarde van hun aandelen enorm en werd het hevig bekritiseerd. Vandaag de dag zien we wat er van is gekomen. Hetzelfde gaat met games gebeuren, maar dat kost tijd. Maar wanneer het eenmaal losbarst, zal het zich snel ontwikkelen."

De opmerking van Guillemot komt niet uit de lucht vallen: onlangs werd aangekondigd dat Ubisoft de rechten heeft om Activision Blizzard-games, zoals Call of Duty, buiten de Europese Economische Ruimte via de cloud te streamen, als de overname van het bedrijf door Microsoft doorgaat. Daar heeft Microsoft voor gekozen om de Britse CMA te overtuigen van de overname.

"We geloven dat in de komende vijf tot tien jaar veel games gestreamd gaan worden en in de cloud ontwikkeld gaan worden", vervolgt Guillemot. "Dat heeft ons er toe gezet om door te zetten met de deal." Ubisoft betaalt een eenmalig bedrag voor de rechten, al is niet duidelijk om wat voor bedrag het gaat.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error