'Ubisoft had minstens twaalf battle royale-games in ontwikkeling'
Nieuws

'Ubisoft had minstens twaalf battle royale-games in ontwikkeling'

Ubisoft zou in de afgelopen jaren volgens een anonieme werknemer minstens twaalf verschillende battle royale-games hebben ontwikkeld.

In een artikel van Tom Henderson op Insider Gaming wordt dieper ingegaan op de huidige situatie bij Ubisoft. Vorige week werd aangekondigd dat Skull and Bones is uitgesteld naar het volgende fiscale jaar en dat het bedrijf drie onaangekondigde games heeft geannuleerd. Afgelopen jaar annuleerde het bedrijf al vier onaangekondigde spellen die in ontwikkeling waren.'

Henderson schrijft dat hij de afgelopen week met vijf huidige en voormalige Ubisoft-werknemers heeft gepraat over de situatie binnen de uitgever. Een van de werknemers, die allen graag anoniem willen blijven, claimt dat management vooral benadrukt dat uitstel vanwege thuiswerken ontstaat. Er zouden intern dan ook gesprekken worden gehouden over het stopzetten van volledig thuiswerken.

De meeste van de werknemers die hebben gesproken met Henderson claimen echter dat de diverse annuleringen vooral te maken hebben met het feit dat het games waren "die gamers niet wilden", wat zou zijn gebleken uit speeltesten. Zo zouden er minstens twaalf battle royale-games in ontwikkeling zijn geweest om in te springen op de populariteit van het genre, maar zou de status van de meeste van deze projecten inmiddels onduidelijk zijn.

Een andere belangrijke reden - vooral voor uitstel - is volgens de werknemers dat veel games nog extra verbeteringen nodig hebben voordat ze uit kunnen komen. "We hebben geen gebrek aan games, maar het duurt gewoon eeuwig voor ze af zijn." Een van de werknemers zegt al sinds 2019 aan een onaangekondigde live service-game te werken, maar het spel staat nu op zijn vroegst pas gepland voor een release in 2025 of 2026. Andere onaangekondigde games hebben releasedata van 2027 of later.

De werknemers melden overigens wel dat ze verwachten dat Assassin's Creed Mirage en Avatar: Frontiers of Pandora - die beiden in het komende fiscale jaar uit moeten komen - het erg goed gaan doen. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Witcher 3-tournee gaat volgend jaar van start
Nieuws

The Witcher 3-tournee gaat volgend jaar van start

Om het tienjarige bestaan van de game te vieren

CD Projekt Red heeft een tournee aangekondigd waarmee het tienjarige bestaan van The Witcher 3: Wild Hunt wordt gevierd.

Volgens de ontwikkelaars kunnen bezoekers "een innovatieve mix tussen baanbrekende graphics en gameplay" bekijken terwijl een live orkest de soundtrack speelt. The Witcher 3-componist Marcin Przybyłowicz verzorgt het arrangement. Ook de Poolse metalband Percival, die hebben bijgedragen aan de soundtrack, is van de partij.

In mei 2025 worden de eerste concerten in Polen en Boston, VS gehouden, gevolgd door een tour door Europa in het vierde kwartaal van 2025 en de VS in het eerste kwartaal van 2026. De volledige tourdata moeten spoedig volgen, alsmede informatie over het verkrijgen van tickets. Mensen kunnen zich inschrijven via de officiële website om meer info te ontvangen zodra het beschikbaar is.

Tijdens The Game Awards afgelopen week werd The Witcher 4 uit de doeken gedaan. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". Het was al bekend dat CD Projekt Red over zou stappen op Unreal Engine 5 voor de nieuwe The Witcher-game.

In de bijna zes minuten durende trailer is te zien hoe Ciri een dorpje aandoet waar bewoners om de zoveel tijd een mens opofferen aan een monster - in hun ogen een offer aan de goden. Ciri probeert het meisje dat uitverkoren is om opgeofferd te redden en neemt het op tegen het monster.

CD Projekt Red heeft benadrukt dat The Witcher 4 een singleplayer openwereld-rpg wordt en de start van een nieuwe saga is. Het bedrijf noemt het de meest ambitieuze openwereld-Witcher-game tot dusver. Verder liet de ontwikkelaar weten dat het problemen die de release van Cyberpunk 2077 plaagden wil vermijden met The Witcher 4. Ook is inmiddels bevestigd dat Geralt of Rivia een rol zal hebben in de game. Een releasedatum en platforms voor The Witcher 4 zijn niet aangekondigd, maar het is te verwachten dat de game naar pc, PlayStation en Xbox komt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Game-industrie heeft volgende generatie plek voor maar één console naast Switch 2'
Nieuws

'Game-industrie heeft volgende generatie plek voor maar één console naast Switch 2'

Wel wordt er een flinke groei in omzet voorspeld voor de tweede helft van dit decennium

Volgens marktonderzoeksbureau DFC Intelligence is er volgende generatie maar ruimte voor één succesvolle gameconsole naast die van Nintendo.

Het marktonderzoeksbureau plaats jaarlijks zijn bevindingen over de game-industrie van het afgelopen jaar en doet daar ook voorspellingen in. VGC heeft een gedeelte van de bevindingen van het bureau gedeeld.

Er wordt na een periode van dalende omzet significante groei voorspeld voor de tweede helft van dit decennium, mede dankzij de komst van een nieuwe Nintendo-console en succesvolle gamereleases zoals Grand Theft Auto 6. Het bureau verwacht dat er in 2027 wereldwijd meer dan vier miljard mensen zijn die games spelen, oftewel bijna de helft van de wereldbevolking.

Toch zijn niet alle voorspellingen van DFC Intelligence positief. "Er is geen ruimte voor meer dan twee grote consoles." Daarbij zal Nintendo volgens het bureau succesvol blijven, maar zal één van de andere consolemakers het moeilijk krijgen. "Sony of Microsoft zullen enorm worstelen op een verre derde plaats - afhankelijk van welk van deze twee bedrijven op tijd momentum vindt."

Volgens het bureau is het nog te vroeg om te voorspellen of PlayStation of Xbox het moeilijk krijgt tijdens de volgende generatie - dat hangt af van prijzen, releasedata en diverse features van de komende consoles. "Een nieuw Sony-systeem kan als voordeel de trouwe fans en sterke Sony-IP hebben." Microsoft wordt echter niet uitgevlakt: "Het bedrijf heeft gefaald met Xbox Series X en S, maar heeft grote aankopen gedaan om 's werelds grootste game-uitgever te worden. Ze hebben daarnaast de optie om zich op software te richten in plaats van hardware."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!