Ubisoft stelt Skull and Bones wederom uit
Nieuws

Ubisoft stelt Skull and Bones wederom uit

Ubisoft heeft diens piratengame Skull and Bones wederom uitgesteld.

Dat maakte het bedrijf bekend na het bekendmaken van diens fiscale kwartaalcijfers. De game, die in 2017 al werd onthuld, is sindsdien al meerdere malen uitgesteld. Vorig jaar werd het spel naar 9 maart van dit jaar uitgesteld. Dat blijkt nu ook niet meer haalbaar; in plaats daarvan moet het spel ergens in het volgende fiscale jaar, dat loopt van april 2023 tot en met maart 2024, uitkomen.

De extra tijd zou volgens het bedrijf sowieso al hebben geholpen om meer kwaliteit aan de game toe te voegen. "We verwachten dat spelers positief verrast zullen zijn door deze evolutie." Vorig jaar werden er al speeltests gehouden rondom de game, maar de eerste reacties waren wisselvallig.

Ubisoft heeft daarnaast laten weten de ontwikkeling van drie nog onaangekondigde games te hebben geannuleerd. Het bedrijf claimt "grote uitdagingen" te ervaren terwijl de game-industrie "verschuift naar gigantische merken en langlopende titels die spelers wereldwijd bereiken". Afgelopen jaar annuleerde het bedrijf al vier onaangekondigde spellen die in ontwikkeling waren.

Het helpt daarbij niet dat recentelijk uitgekomen spellen van de uitgever niet naar verwachtingen hebben gepresteerd. Ubisoft laat weten dat Mario + Rabbids: Sparks of Hope en Just Dance 2023 niet zo goed hebben verkocht als gehoopt. Het bedrijf geeft aan te hopen dat het spel op de lange termijn alsnog goed zal verkopen.

In het komende fiscale jaar heeft het bedrijf meerdere games op de planning staan. Daaronder vallen sowieso Assassin's Creed Mirage, Avatar: Frontiers of Pandora en "andere, nog onaangekondigde games, waaronder een grote, alsmede veelbelovende free-to-play-titels binnen onze grootste merken".

Het bedrijf heeft eerder al aangekondigd aan pc- en consolegame The Division Heartland te werken, alsmede de mobiele games The Division Resurgence en Assassin's Creed: Codename Jade. Ook werkt het aan Assassin's Creed Infinity, vanuit waar nieuwe Assassin's Creed-ervaringen zullen uitkomen, waaronder het in Japan gesitueerde Assassin's Creed: Codename Red. Ook wordt er gewerkt aan een remake van Splinter Cell en een nieuwe versie van Prince of Persia: The Sands of Time. De status van het al jaren geleden aangekondigde Beyond Good and Evil 2 is onbekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!