The Witcher-producent wijst jonge Amerikaanse kijkers aan voor daling kijkcijfers
Nieuws

The Witcher-producent wijst jonge Amerikaanse kijkers aan voor daling kijkcijfers

Tomek Baginski wijt de vermindering van kijkers aan de korte aandachtsspanne van jonge kijkers

The Witcher-producent Tomek Baginski wijt de daling van het aantal kijkers van de Netflix-serie aan een ‘versimpelde plot’ en de ‘korte aandachtsspanne’ van jongere kijkers.

In een interview met de Poolse nieuwssite Wyborcza (vertaald door Redanian Intelligence) legt producent Tomek Baginski uit dat gebeurtenissen achter de schermen, zoals het script moeten herschrijven nadat een acteur ziek werd, tot veel ‘controversiële beslissingen’ leidden.

Hoewel Baginski begrijpt waarom kijkers die de boeken hebben gelezen ‘gekwetst’ zouden kunnen zijn door een plotselinge verandering in de show, is de beslissing om plotpunten zoals de uitgebreide geopolitiek van The Witcher te vereenvoudigen vaak ‘noodzakelijk’.

“Zeker wanneer een serie wordt gemaakt voor een enorm publiek, met verschillende ervaringen, uit verschillende delen van de wereld, en daarvan is een groot deel Amerikanen”, zegt hij.

In een interview met het Poolse YouTube-kanaal Imponderabilia noemt Baginski daarnaast de lage kijkcijfers van het tweede seizoen als een bijproduct van jongere kijkers die social media als YouTube en TikTok gebruiken en een korte aandachtsspanne hebben.

"Als het gaat om series, hoe jonger het publiek is, hoe minder significant de logica van het plot is... Deze mensen zijn opgegroeid met TikTok en YouTube, ze springen van video naar video”, zegt Baginski, eraan toevoegend dat jonge mensen meer neigen naar 'alleen emoties.'

The Witcher seizoen 3 staat nu op Netflix. Het seizoen betrof het laatste optreden van Henry Cavill als Geralt of Rivia, die in seizoen 4 wordt vervangen door Liam Hemsworth.

Volgens Jacco heeft The Witcher op Netflix zijn beste tijd gehad.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!