Switch-versie Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde
Ed boon, mede-bedenker van Mortal Kombat, bevestigt in een interview dat de Switch-versie van Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde. Wél zijn de omgevingen minder gedetailleerd en worden de fatality-video's afgespeeld met 30 frames per seconde.
Tijdens de aankondiging van Mortal Kombat 11 in december, werd bevestigd dat de game ook wordt uitgebracht voor de Nintendo Switch. Veel fans waren echter ongerust dat het vechtspel van ontwikkelaar NetherRealm Studios een lagere framerate heeft op de Nintendo-console, omdat deze minder krachtige hardware bevat dan de andere platformen.
In een interview met Game Informer verzekert Ed Boon, medebedenker van Mortal Kombat, dat de Switch-versie van Mortal Kombat 11 net als op de andere consoles draait op 60 frames per seconde. Wél vertelt hij dat de Fatality-acties op alle platformen met 30 frames per seconde worden afgespeeld. Volgens Boon is hiervoor gekozen om de personages in een hogere resolutie te kunnen tonen en meer effecten in beeld te kunnen brengen.
De Switch-versie van Mortal Kombat 11 wordt niet ontwikkeld door NetherRealm zelf, maar door Shiver Entertainment. In januari meldde Trevor Traub, producent van NetherRealm, dat de omgevingen in het vechtspel minder gedetailleerd zijn op de console van Nintendo, maar dat het spel er wel fantastisch uitziet.
Uit het interview met Game Informer blijkt ook dat NetherRealm ooit gesprekken heeft gehad met Marvel over een mogelijk vechtspel. Bovendien werd gisteren Cetrion onthuld als nieuw speelbaar personage in Mortal Kombat 11.
Mortal Kombat 11 is beschikbaar vanaf 23 april voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. De Switch-versie verschijnt in Europa op 9 mei.