Switch-versie Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde
Nieuws

Switch-versie Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde

Ed boon, mede-bedenker van Mortal Kombat, bevestigt in een interview dat de Switch-versie van Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde. Wél zijn de omgevingen minder gedetailleerd en worden de fatality-video's afgespeeld met 30 frames per seconde.

Tijdens de aankondiging van Mortal Kombat 11 in december, werd bevestigd dat de game ook wordt uitgebracht voor de Nintendo Switch. Veel fans waren echter ongerust dat het vechtspel van ontwikkelaar NetherRealm Studios een lagere framerate heeft op de Nintendo-console, omdat deze minder krachtige hardware bevat dan de andere platformen.

In een interview met Game Informer verzekert Ed Boon, medebedenker van Mortal Kombat, dat de Switch-versie van Mortal Kombat 11 net als op de andere consoles draait op 60 frames per seconde. Wél vertelt hij dat de Fatality-acties op alle platformen met 30 frames per seconde worden afgespeeld. Volgens Boon is hiervoor gekozen om de personages in een hogere resolutie te kunnen tonen en meer effecten in beeld te kunnen brengen.

De Switch-versie van Mortal Kombat 11 wordt niet ontwikkeld door NetherRealm zelf, maar door Shiver Entertainment. In januari meldde Trevor Traub, producent van NetherRealm, dat de omgevingen in het vechtspel minder gedetailleerd zijn op de console van Nintendo, maar dat het spel er wel fantastisch uitziet.

Uit het interview met Game Informer blijkt ook dat NetherRealm ooit gesprekken heeft gehad met Marvel over een mogelijk vechtspel. Bovendien werd gisteren Cetrion onthuld als nieuw speelbaar personage in Mortal Kombat 11.

Mortal Kombat 11 is beschikbaar vanaf 23 april voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. De Switch-versie verschijnt in Europa op 9 mei.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!