Creative director biedt excuses aan voor Assassin's Creed-dlc
Gamer.nl
Nieuws

Creative director biedt excuses aan voor Assassin's Creed-dlc

Creative director Jonathan Dumont van Ubisoft heeft zijn excuses aangeboden voor het vastleggen van de seksualiteit van de protagonist in de nieuwste Assassin's Creed-dlc. Hij meldt dit in een bericht op het forum van de officiële website.

Dit artikel bevat spoilers voor het verhaal in de Shadow Heritage-dlc

Ubisoft kreeg veel kritiek te verduren over de tweede episode van de Legacy of the First Blade-dlc in Assassin's Creed Odyssey, genaamd Shadow Heritage. In dit gedeelte van de uitbreiding wordt bekend dat de protagonist aan het einde een kind krijgt met een partner en daarmee een heteroseksuele relatie is aangegaan. Opvallend is dat in de basisgame van Assassin's Creed Odyssey de speler vrij is om te kiezen wat de seksuele geaardheid is van de protagonist. Spelers voelden zich bedrogen doordat men nu gedwongen wordt om hun protagonist heteroseksueel te laten zijn.

Nu heeft de creative director van Assassin's Creed Odyssey, Jonathan Dumont, gereageerd op de kritiek en zijn excuses aangeboden. "Met het lezen van de reacties van spelers over onze nieuwe dlc voor Legacy of the First Blade, Shadow Heritage, willen wij onze excuses aanbieden aan spelers die teleurgesteld zijn in de relatie die hun personage is aangegaan. De bedoeling van het verhaal was om uit te leggen hoe de bloedlijn van jouw personage van invloed was op de Assassins, maar eenmaal kijkend naar jullie reacties is het duidelijk dat we de plank hebben misgeslagen", aldus Dumont.

©GMRimport

Dumont legt verder uit dat deze keuze werd gemaakt om te laten zien hoe belangrijk het voor Alexios of Kassandra was om een nageslacht te hebben nadat de personages hun eigen sterfelijkheid evenals de eerdere opofferingen van Leonidas en Myrinne beseffen. Volgens Ubisoft was het hun doel om vanuit een pragmatisch perspectief de spelers te laten kiezen om hun bloedlijn voort te zetten of om een romantische relatie aan te gaan. Daarbij benadrukt Dumont dat Ubisoft heeft geprobeerd om de twee keuzes van elkaar te scheiden, maar dit proces voorzichtiger aangepakt had moeten worden, aangezien het bedrijf te maken had met een dunne scheidslijn tussen roleplay-keuzes en het verhaal.

Hiermee geeft Dumont ook toe dat dit proces niet goed afgehandeld is en de volgende episode van de dlc, Bloodline, spelers niet langer verplicht zijn om een heteroseksuele relatie aan te gaan indien spelers dit niet wensen. "We hebben jullie reacties online gelezen en ter harte genomen. Dit is voor ons een leerproces geweest. We zijn vereerd om hoeveel jullie gehecht zijn aan jouw Alexios en Kassandra en wetende dat wij jullie hebben teleurgesteld is dit niet iets wat wij licht opvatten. We gaan eraan werken om er zeker van te zijn dat de keuzes voor de speler zich zullen voortzetten in onze dlc-content zodat jij trouw kunt blijven aan het personage die jij hebt leren kennen".

Shadow Heritage is nu beschikbaar als onderdeel van de Assassin's Creed Odyssey-dlc Legacy of the First Blade. Deze uitbreiding is verkrijgbaar via de Season Pass op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!