Creative director biedt excuses aan voor Assassin's Creed-dlc
Nieuws

Creative director biedt excuses aan voor Assassin's Creed-dlc

Creative director Jonathan Dumont van Ubisoft heeft zijn excuses aangeboden voor het vastleggen van de seksualiteit van de protagonist in de nieuwste Assassin's Creed-dlc. Hij meldt dit in een bericht op het forum van de officiële website.

Dit artikel bevat spoilers voor het verhaal in de Shadow Heritage-dlc

Ubisoft kreeg veel kritiek te verduren over de tweede episode van de Legacy of the First Blade-dlc in Assassin's Creed Odyssey, genaamd Shadow Heritage. In dit gedeelte van de uitbreiding wordt bekend dat de protagonist aan het einde een kind krijgt met een partner en daarmee een heteroseksuele relatie is aangegaan. Opvallend is dat in de basisgame van Assassin's Creed Odyssey de speler vrij is om te kiezen wat de seksuele geaardheid is van de protagonist. Spelers voelden zich bedrogen doordat men nu gedwongen wordt om hun protagonist heteroseksueel te laten zijn.

Nu heeft de creative director van Assassin's Creed Odyssey, Jonathan Dumont, gereageerd op de kritiek en zijn excuses aangeboden. "Met het lezen van de reacties van spelers over onze nieuwe dlc voor Legacy of the First Blade, Shadow Heritage, willen wij onze excuses aanbieden aan spelers die teleurgesteld zijn in de relatie die hun personage is aangegaan. De bedoeling van het verhaal was om uit te leggen hoe de bloedlijn van jouw personage van invloed was op de Assassins, maar eenmaal kijkend naar jullie reacties is het duidelijk dat we de plank hebben misgeslagen", aldus Dumont.

©GMRimport

Dumont legt verder uit dat deze keuze werd gemaakt om te laten zien hoe belangrijk het voor Alexios of Kassandra was om een nageslacht te hebben nadat de personages hun eigen sterfelijkheid evenals de eerdere opofferingen van Leonidas en Myrinne beseffen. Volgens Ubisoft was het hun doel om vanuit een pragmatisch perspectief de spelers te laten kiezen om hun bloedlijn voort te zetten of om een romantische relatie aan te gaan. Daarbij benadrukt Dumont dat Ubisoft heeft geprobeerd om de twee keuzes van elkaar te scheiden, maar dit proces voorzichtiger aangepakt had moeten worden, aangezien het bedrijf te maken had met een dunne scheidslijn tussen roleplay-keuzes en het verhaal.

Hiermee geeft Dumont ook toe dat dit proces niet goed afgehandeld is en de volgende episode van de dlc, Bloodline, spelers niet langer verplicht zijn om een heteroseksuele relatie aan te gaan indien spelers dit niet wensen. "We hebben jullie reacties online gelezen en ter harte genomen. Dit is voor ons een leerproces geweest. We zijn vereerd om hoeveel jullie gehecht zijn aan jouw Alexios en Kassandra en wetende dat wij jullie hebben teleurgesteld is dit niet iets wat wij licht opvatten. We gaan eraan werken om er zeker van te zijn dat de keuzes voor de speler zich zullen voortzetten in onze dlc-content zodat jij trouw kunt blijven aan het personage die jij hebt leren kennen".

Shadow Heritage is nu beschikbaar als onderdeel van de Assassin's Creed Odyssey-dlc Legacy of the First Blade. Deze uitbreiding is verkrijgbaar via de Season Pass op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Horizon-mmo van NCSoft is mogelijk geannuleerd
Nieuws

Horizon-mmo van NCSoft is mogelijk geannuleerd

Niet te verwarren met de Horizon-multiplayergame van Guerrilla Games

Er gaan berichten dat de mmo gebaseerd op de Horizon-franchise die volgens geruchten in ontwikkeling was bij NCSoft, is geannuleerd.

Er gaan al enkele jaren geruchten over een mmo gebaseerd op de Horizon-franchise die werd ontwikkeld bij het Zuid-Koreaanse NCSoft. Vorig jaar kwam naar buiten dat de mmo mogelijk als subtitel 'Land of Salvation' had en op Unreal Engine 5 draaide. De mmo was volgens de geruchten in ieder geval in de maak voor pc en mobiel - een PlayStation-versie werd niet vermeld.

De Koreaanse publicatie MTN (via ResetEra) claimt nu dat het project naar het schijnt is geannuleerd. Een reden werd niet gegeven, maar er zouden meerdere projecten bij de ontwikkelaar zijn geannuleerd na een onderzoek over hoe succesvol de spellen in ontwikkeling bij de studio zouden kunnen worden.

Overigens is het belangrijk om te beseffen dat de Horizon-mmo los staat van een andere liveservicegame gebaseerd op Horizon waar Guerrilla Games aan werkt. Guerrilla liet eind 2022 weten de Horizon-reeks te willen uitbreiden met een multiplayergame. Via een vacature bevestigde men dat het om een "nieuwe cast aan personages" en een "unieke grafische stijl" ging. Begin 2023 lekten er mogelijke vroege beelden uit van het spel, waarin inderdaad een nieuwe grafische stijl getoond werd.

Sony gaf enkele jaren geleden al aan minstens twaalf liveservicegames in ontwikkeling te hebben. Enkele van die projecten zijn al uitgekomen, waaronder het succesvolle Helldivers 2 en het gefaalde Concord. Naughty Dogs The Last of Us-multiplayergame werd geannuleerd en ook liveservicegames van Bluepoint Games en Bend Studio zijn afgelopen week geannuleerd. Een van die games draaide om de God of War-franchise.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur kreeg aanbod dat ze 'niet kon weigeren'
Nieuws

Vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur kreeg aanbod dat ze 'niet kon weigeren'

Het gaat wederom om een rpg of game met rpg-elementen

De bij Bioware vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur Corine Busche heeft laten weten dat ze een aanbod kreeg om ergens anders te werken "die ze niet kon weigeren".

Dat heeft ze in een statement aan Eurogamer laten weten. Ze vertelde daarbij dat het om een game gaat die binnen het rpg-genre valt, maar meer details gaf ze nog niet.

Busche laat daarbij weten dat ze "heeft gedaan wat ze wilde doen bij Bioware. Ik wilde er gaan werken om de koers te corrigeren. Ik hou van Dragon Age en van Bioware, dus de kans om er een goede singleplayer-rpg van te maken was de kans van mijn leven."

Afgelopen week kwam al naar buiten dat Busche vertrekt bij Bioware. Ze ging in februari 2022 aan de slag als regisseur van de vorig jaar uitgekomen Dragon Age-game. Samen met creative director John Epler overzag ze de laatste ontwikkeljaren van de game. Het spel was zo goed als een decennium lang in ontwikkeling en de ontwikkeling is meermaals opnieuw begonnen. Voor haar werk aan The Veilguard heeft ze achttien jaar bij Electronic Arts gewerkt aan De Sims. Het is niet bekend wat Busche hierna gaat doen.

In Dragon Age: The Veilguard, de vierde game in de Dragon Age-reeks, trekken spelers er op uit om de vernietigende kracht van de elvengoden tegen te gaan. Spelers staan bekend als Rook, die samen met zijn metgezellen aan de frontlinie vecht. De game is beschikbaar via Steam, Epic Games Store, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Erik Nusselder beloonde de game met een 8: "Het is Bioware weer gelukt: een groep personages maken waar we voor door het vuur zouden gaan. Het hoofdverhaal is ongeïnspireerd en de flitsende gevechten worden na tientallen uren wat sleets, maar onze liefde voor de Veilguard blijft overeind."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!