Sony onthult design PlayStation VR2
Nieuws

Sony onthult design PlayStation VR2

Sony heeft het ontwerp van de PlayStation VR2 en het de 'laatste versie' van bijbehorende controllers onthuld in verschillende foto's.

In lijn met de PlayStation 5 en de PlayStation VR2 Sense-controller is de vr-bril zelf vormgegeven met witte en zwarte kleuren. Sony benadrukt het 'ronde' uiterlijk van de bril, dat goed bij de controllers moet passen.

De opvallendste nieuwe eigenschap van de bril is een ventilatiesysteem dat het hoofd van spelers koel houdt. Dankzij een 'luchtstroom', die Sony vergelijkt met die in de PlayStation 5, zouden lenzen van de bril niet kunnen beslaan tijdens het spelen.

Ook is de bril over het algemeen lichter, moet deze geschikt zijn voor verschillende formaten hoofden dankzij een verstelbare hoofdband en kunnen spelers de lenzen zelf verstellen. Daarmee is de bril af te stemmen op de exacte afstand tussen de pupillen van de gebruiker, wat de ervaring ten goede komt. Ook bevat de PS VR2 een 3,5mm-aansluiting voor koptelefoons en trilmotoren.

Eerder onthulde Sony al de specificaties van de PS VR2. Zo bedraagt het oledscherm van de bril 4000 bij 2040 pixels (2000 bij 2040 per oog) en is het gezichtsveld 110 graden. 

Verder heeft PlayStation VR2 inside-out-tracking, zodat een losse camera niet nodig is. Dankzij vier camera's in het apparaat zelf hoeven er geen gekleurde leds op het apparaat te zitten zodat bijgehouden kan worden waar de speler is. Deze camera's volgen ook de controllers. Tot slot worden in de helm met camera's de ogen van spelers gevolgd, waardoor spelers hun ogen kunnen gebruiken om de camera te besturen. 

Een prijs en releasedatum voor de PlayStation VR 2 zijn nog niet bekend.

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Mogelijke Grand Theft Auto 6-acteur claimt dat game 'in 2025 of 2026' uitkomt
Nieuws

Mogelijke Grand Theft Auto 6-acteur claimt dat game 'in 2025 of 2026' uitkomt

Johnny Ray Gill sprak de stemmen van diverse voorbijgangers in GTA 5 in

Johnny Ray Gill, een acteur die diverse stemmen van voorbijgangers insprak in Grand Theft Auto 5 en Red Dead Redemption 2, hint naar zijn betrokkenheid bij Grand Theft Auto 6. Hij claimt daarnaast dat de game in "2025 of 2026" uitkomt.

Gill sprak de stemmen in van diverse voorbijgangers in Grand Theft Auto 5. Gedurende een interview met Check It TV hint hij naar zijn betrokkenheid bij het langverwachte vervolg.

"Grand Theft Auto was gestoord", zo blikt hij terug. Dat was eerder in mijn carrière. Ze gaven je een helm en filmden je, en je doet meerdere stemmen - meerdere personages enzovoorts. Ik moet zeggen: blijf opletten." Ondertussen knipoogt hij opzichtig. "Ik kan niets zeggen, maar er zit nog een situatie aan te komen binnen die wereld dat misschien in 2025 of 2026 verschijnt waar ik erg blij mee ben. Wordt vervolgd. We gaan het zien."

Rockstar Games en Take-Two Interactive hebben meermaals benadrukt dat Grand Theft Auto 6 ergens in het najaar van 2025 uitkomt op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Gills schatting van "2025 of 2026" wil niet per se zeggen dat de game uitgesteld wordt: het is ook mogelijk dat Gill simpelweg niet weet wanneer de game precies uitkomt.

Grand Theft Auto 6 werd eind vorig jaar onthuld middels een eerste trailer. De game speelt zich af in Vice City en omstreken, gebaseerd op Miami in de Verenigde Staten, en draait om twee hoofdpersonages, Lucia en Jason.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GSC praat mogelijk met Netflix over Stalker-televisieserie
Nieuws

GSC praat mogelijk met Netflix over Stalker-televisieserie

Stalker 2 is een maand na release al winstgevend

GSC Game World zou gesprekken houden met streamingdiensten als Netflix over een mogelijke televisieserie gebaseerd op de Stalker-franchise.

Insider Gaming claimt dat dit door Forbes Oekraïne wordt gemeld naar aanleiding van een gesprek met GSC Game World-eigenaar Maksym Krippa. Er zouden gesprekken worden gehouden, maar de status van het project zou nog niet bekend zijn. Er zou in ieder geval worden gepraat met Netflix over de mogelijkheden.

Stalker 2: Heart of Chornobyl kwam afgelopen maand uit op Xbox Series-consoles, pc en Game Pass. Hoewel de technische staat van de game te wensen over liet - mede door het feit dat het thuisland van de ontwikkelaar zich middenin een oorlog met Rusland bevindt - heeft GSC Game World sindsdien patches uitgebracht om de staat van de game te verbeteren. Eerder vandaag is nog een nieuwe patch uitgekomen waarmee letterlijk honderden problemen worden opgelost. De patch notes zijn hier te vinden.

Overigens meldt Krippa in het interview tevens dat Stalker 2 inmiddels al winstgevend is voor GSC Game World, en dat de kosten voor de ontwikkeling dus zijn terugverdiend. Het is niet bekend hoeveel kosten er precies gepaard gingen met de ontwikkeling, al gingen er volgens Krippa tientallen miljoenen dollars mee gemoeid.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!