Sony onthult design PlayStation VR2
Nieuws

Sony onthult design PlayStation VR2

Sony heeft het ontwerp van de PlayStation VR2 en het de 'laatste versie' van bijbehorende controllers onthuld in verschillende foto's.

In lijn met de PlayStation 5 en de PlayStation VR2 Sense-controller is de vr-bril zelf vormgegeven met witte en zwarte kleuren. Sony benadrukt het 'ronde' uiterlijk van de bril, dat goed bij de controllers moet passen.

De opvallendste nieuwe eigenschap van de bril is een ventilatiesysteem dat het hoofd van spelers koel houdt. Dankzij een 'luchtstroom', die Sony vergelijkt met die in de PlayStation 5, zouden lenzen van de bril niet kunnen beslaan tijdens het spelen.

Ook is de bril over het algemeen lichter, moet deze geschikt zijn voor verschillende formaten hoofden dankzij een verstelbare hoofdband en kunnen spelers de lenzen zelf verstellen. Daarmee is de bril af te stemmen op de exacte afstand tussen de pupillen van de gebruiker, wat de ervaring ten goede komt. Ook bevat de PS VR2 een 3,5mm-aansluiting voor koptelefoons en trilmotoren.

Eerder onthulde Sony al de specificaties van de PS VR2. Zo bedraagt het oledscherm van de bril 4000 bij 2040 pixels (2000 bij 2040 per oog) en is het gezichtsveld 110 graden. 

Verder heeft PlayStation VR2 inside-out-tracking, zodat een losse camera niet nodig is. Dankzij vier camera's in het apparaat zelf hoeven er geen gekleurde leds op het apparaat te zitten zodat bijgehouden kan worden waar de speler is. Deze camera's volgen ook de controllers. Tot slot worden in de helm met camera's de ogen van spelers gevolgd, waardoor spelers hun ogen kunnen gebruiken om de camera te besturen. 

Een prijs en releasedatum voor de PlayStation VR 2 zijn nog niet bekend.

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!