Sekiro: Shadows Die Twice was bijna een Tenchu-game
Nieuws

Sekiro: Shadows Die Twice was bijna een Tenchu-game

Sekiro: Shadows Die Twice heeft veel inspiratie gehaald uit Tenchu en was bijna onderdeel geworden van de franchise. Volgens de president van FromSoftware is later toch besloten om Sekiro een opzichzelfstaand spel te laten zijn.

Volgende week is de lancering van Sekiro: Shadows Die Twice. Toen een eerste teaser van het spel werd getoond op The Game Awards 2017 dachten veel fans dat het ging om een nieuwe Tenchu-game, maar op de E3 2018 werd aangekondigd dat Sekiro een volledig nieuwe serie was van ontwikkelaar FromSoftware.

In een interview met Variety vertelt de president van FromSoftware, Hidetaka Miyazaki, dat in de vroege fases van de ontwikkeling van Sekiro veel inspiratie werd gehaald uit Tenchu. Volgens Miyazaki waren er dan ook plannen om Sekiro: Shadows Die Twice deel uit te laten maken van de Tenchu-franchise, echter werd later besloten dat het beter een op zichzelf staande game zou zijn.

Het is ondertussen tien jaar geleden sinds het laatste Tenchu-spel, Tenchu: Shadow Assassins, is uitgekomen. Hoewel Sekiro: Shadows Die Twice uiteindelijk geen onderdeel is geworden van de franchise, kan het spel toch gezien worden als een spirituele opvolger van Tenchu.

Deze week verscheen de lanceringstrailer van Sekiro: Shadows Die Twice, dat op 22 maart verschijnt voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. Bekijk hier onze preview van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Verhaal van derde Final Fantasy 7 Remake-deel is nu helemaal af
Nieuws

Verhaal van derde Final Fantasy 7 Remake-deel is nu helemaal af

De volledige productie is afgelopen november van start gegaan

Het scenario met het verhaal voor het derde deel in de Final Fantasy 7 Remake-trilogie is inmiddels compleet.

Dat heeft producent Yoshinori Kitase laten weten aan Famitsu (via Eurogamer). Hij laat daarbij weten dat hij er "erg tevreden" mee is. Daarnaast benadrukte regisseur Naoki Hamaguchi dat de ontwikkeling van het derde deel meteen begon nadat de ontwikkeling van Rebirth was afgerond.

In een interview met 4Gamer (via VGC) meldde Kitase daarnaast dat mensen zich geen zorgen hoeven te maken dat de derde Final Fantasy 7 Remake-game alleen voor PlayStation 6 uitkomt en niet meer voor deze generatie.

Afgelopen november liet Square Enix al weten dat het derde Final Fantasy 7 Remake-deel volledig in productie is. Ook werd gemeld dat in de derde game de Highwind - een luchtschip - zal voorkomen waarmee de spelwereld verkend kan worden. De makers hebben laten weten niet 'vals te spelen' en dat het de bedoeling is dat spelers geheel vrij worden gelaten bij het gebruik van dit schip.

Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de derde Final Fantasy 7 Remake-game moet verschijnen - er is nog niets getoond van het spel. Wel overweegt Square Enix om de game op Unreal Engine 5 in plaats van Unreal Engine 4 te laten lopen. Vorig jaar meldde het bedrijf ook dat men hoop dat de ontwikkeling van de game ongeveer drie jaar vergt.

Final Fantasy 7 Rebirth verscheen begin vorig jaar jaar voor PlayStation 5. Erik Nusselder deelde een 9 uit: "De roadtrip van Final Fantasy 7 Rebirth is betoverend en geweldig geschreven, slingerend tussen emotionele en absurde momenten. De gevechten blijven geweldig en de soundtrack is overweldigend, maar het zijn vooral de charmante omgevingen en personages die van Rebirth een triomf maken. Elke locatie die je aandoet, voelt als een kleine vakantie met je beste vrienden." De pc-versie van Rebirth is vanaf vandaag beschikbaar via Steam en Epic Games Store.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-studio geeft nieuwe game van Tales of Kenzera-makers uit
Nieuws

Palworld-studio geeft nieuwe game van Tales of Kenzera-makers uit

De nieuwe horrorgame verschijnt ergens dit jaar

Pocketpair, de ontwikkelaar van Palworld, gaat games uitgeven. Het eerste spel dat ze gaan uitgeven is de nieuwe game van Surgent Studios, de ontwikkelaar van Tales of Kenzera: Zau.

Veel details over de nieuwe game zijn er nog niet, behalve dat het een horrorgame wordt die niet gerelateerd is aan Tales of Kenzera. De game moet in de loop van dit jaar verschijnen. Surgent Studios werkt ook al enige tijd aan een game genaamd Project Uso, maar dat staat ook geheel los van deze nieuwe horrorgame.

Tales of Kenzera: Zau kwam vorig jaar uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, Nintendo Switch en pc. Kyra Delamarre gaf een 7,5 aan het spel: "Op gameplaygebied is Tales of Kenzera: Zau niet bijzonder en qua moeilijkheidsgraad hier en daar zelfs uit balans. De game dompelt je echter onder in een intrigerende setting met een prachtige grafische stijl en een ontroerend verhaal. In combinatie met de vermakelijke combat is het alsnog de moeite waard om je te wagen aan de mythische vlaktes van Kenzera."

Surgent Studios wordt geleid door Abubakar Salim, tevens een acteur die rollen had in games als Assassin's Creed Origins en series als House of the Dragon en Raised by Wolves.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!