Sekiro: Shadows Die Twice was bijna een Tenchu-game
Sekiro: Shadows Die Twice heeft veel inspiratie gehaald uit Tenchu en was bijna onderdeel geworden van de franchise. Volgens de president van FromSoftware is later toch besloten om Sekiro een opzichzelfstaand spel te laten zijn.
Volgende week is de lancering van Sekiro: Shadows Die Twice. Toen een eerste teaser van het spel werd getoond op The Game Awards 2017 dachten veel fans dat het ging om een nieuwe Tenchu-game, maar op de E3 2018 werd aangekondigd dat Sekiro een volledig nieuwe serie was van ontwikkelaar FromSoftware.
In een interview met Variety vertelt de president van FromSoftware, Hidetaka Miyazaki, dat in de vroege fases van de ontwikkeling van Sekiro veel inspiratie werd gehaald uit Tenchu. Volgens Miyazaki waren er dan ook plannen om Sekiro: Shadows Die Twice deel uit te laten maken van de Tenchu-franchise, echter werd later besloten dat het beter een op zichzelf staande game zou zijn.
Het is ondertussen tien jaar geleden sinds het laatste Tenchu-spel, Tenchu: Shadow Assassins, is uitgekomen. Hoewel Sekiro: Shadows Die Twice uiteindelijk geen onderdeel is geworden van de franchise, kan het spel toch gezien worden als een spirituele opvolger van Tenchu.
Deze week verscheen de lanceringstrailer van Sekiro: Shadows Die Twice, dat op 22 maart verschijnt voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. Bekijk hier onze preview van de game.