Sekiro: Shadows Die Twice was bijna een Tenchu-game
Gamer.nl
Nieuws

Sekiro: Shadows Die Twice was bijna een Tenchu-game

Sekiro: Shadows Die Twice heeft veel inspiratie gehaald uit Tenchu en was bijna onderdeel geworden van de franchise. Volgens de president van FromSoftware is later toch besloten om Sekiro een opzichzelfstaand spel te laten zijn.

Volgende week is de lancering van Sekiro: Shadows Die Twice. Toen een eerste teaser van het spel werd getoond op The Game Awards 2017 dachten veel fans dat het ging om een nieuwe Tenchu-game, maar op de E3 2018 werd aangekondigd dat Sekiro een volledig nieuwe serie was van ontwikkelaar FromSoftware.

In een interview met Variety vertelt de president van FromSoftware, Hidetaka Miyazaki, dat in de vroege fases van de ontwikkeling van Sekiro veel inspiratie werd gehaald uit Tenchu. Volgens Miyazaki waren er dan ook plannen om Sekiro: Shadows Die Twice deel uit te laten maken van de Tenchu-franchise, echter werd later besloten dat het beter een op zichzelf staande game zou zijn.

Het is ondertussen tien jaar geleden sinds het laatste Tenchu-spel, Tenchu: Shadow Assassins, is uitgekomen. Hoewel Sekiro: Shadows Die Twice uiteindelijk geen onderdeel is geworden van de franchise, kan het spel toch gezien worden als een spirituele opvolger van Tenchu.

Deze week verscheen de lanceringstrailer van Sekiro: Shadows Die Twice, dat op 22 maart verschijnt voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. Bekijk hier onze preview van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!