Sekiro-mod laat spelers boven 60 frames per seconde spelen
Nieuws

Sekiro-mod laat spelers boven 60 frames per seconde spelen

Er is een onofficiële mod uitgebracht voor Sekiro: Shadows Die Twice, die het mogelijk maakt voor spelers om de game met meer dan 60 frames per seconde te spelen.

Vorige week was de lancering van Sekiro: Shadows Die Twice en hoewel de game pas een paar dagen uit is, zijn gebruikers van de pc-versie al hard bezig met het ontdekken en aanpassen van de bestanden van het spel. Een modder heeft ontdekt hoe het standaard limiet van de framerate, dat is ingesteld op maximaal 60 frames per seconde, kan worden ontweken.

De gebruiker Jackfuste heeft op het Widescreen Gaming Forum een mod gedeeld die het mogelijk maakt om Sekiro: Shadows Die Twice met meer dan 60fps te spelen. Hiervoor moeten spelers het gedownloade bestand uitpakken met het programma Steamless, om vervolgens de patch te kunnen toepassen op het spel. De mod wordt vooral gewaardeerd door spelers met een monitor die een hogere framerate ondersteunt.

Jackfuste is een bekende op het forum van Widescreen Gaming en heeft onder andere mods gemaakt om de pc-versies van Dead or Alive 6, Devil May Cry 5 en Far Cry New Dawn in allerlei resoluties te kunnen spelen. Volgens Jackfuste is de mod van Sekiro: Shadows Die Twice nog in ontwikkeling en bevat het een aantal problemen. De mod werkt bijvoorbeeld nog niet als het spel in de fullscreen-modus wordt gespeeld, al hebben andere gebruikers op het forum al een oplossing gevonden hiervoor.

Lees hier onze preview van Sekiro: Shadows Die Twice, waarin we hands-on gaan met de game om er achter te komen of het spel deze keer écht de Souls-blauwdruk vaarwel heeft gezegd. Onze review verschijnt zeer binnekort op Gamer.nl.

Sekiro: Shadows Die Twice is verkrijgbaar voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!