Samsung lanceert eerste 4k-gamingmonitor op 240 hertz
Nieuws

Samsung lanceert eerste 4k-gamingmonitor op 240 hertz

Samsung zet deze week een nieuwe reeks Odyssey-monitoren op de markt, met de Neo G8 als nieuwe 4k-vlaggenschip op 240 hertz.

De nieuwe VA-monitoren werden rond CES 2022 al uit de doeken gedaan, maar zijn nu officieel en wereldwijd gelanceerd. De 32 inch grote Neo G8, het meest luxe model op de standaard 16:9-beeldverhouding, komt wederom met een 1000R-curve en 4k-resolutie, maar topt ditmaal af op maximaal 240 hertz en een "Quantum HDR 2000"-certificatie — gebaseerd op de 2000 nits piekhelderheid.

Het vernieuwde VA-paneel en Samsungs Quantum MiniLed-technologie komen samen om 95 procent van het DCI-P3 kleurengamma te dekken. De tinten op het scherm kunnen overigens ook weer naar achter geprojecteerd worden; de CoreSync-verlichting op de rug van de monitor kan een soort AmbiLight-esque lichtshow achter het scherm opwerpen.

Watch on YouTube

De Odyssey Neo G8 (G85NB) wordt tevens bijgestaan door meer Neo-modellen van eerdere Odyssey-monitoren. De nieuwe Odyssey Neo G7 (G75NB) is evenals een 32 inch grote en afgebogen 4k-monitor, maar biedt een maximale beeldverversing van 165 hertz. Zowel de Neo G8 als Neo G7 komen met FreeSync Premium Pro-vaandels, alsmede HDMI 2.1-connectoren en USB 3.0-througput.

Daarnaast staat ook een revisie van de oude Odyssey G4, het kleinere en vlakke scherm in de reeks. Samsungs nieuwe Odyssey Neo G4 (G40B) biedt een 1080p-resolutie op 27 of 25 inch, met een maximale beeldverversing van 240 hertz. De piekhelderheid reikt tot 400 nits, waarmee de schermen enkel een HDR10-certificaat mogen ontvangen. 

Ook wordt FreeSync Premium Pro op de Odyssey Neo G4 vervangen door simpelweg FreeSync Premium, al zijn Samsungs 1080p-schermen tevens compatibel met G-Sync. De kleinere schermen strippen, enigszins voorspelbaar, de HDMI 2.1-connectiviteit voor HDMI 2.0.

©GMRimport

Alle nieuwe Odyssey-monitoren bieden een responstijd van 1 milliseconde (GtG) en komen met een soortgelijke bouw. De monitoren zijn verstelbaar in hoogte, kantelen over drie assen en komen met ondersteuning voor Vesa-beugels (100 x 100 millimeter). De kijkhoek zou voor alle vier verschillende modellen 178°/178° moeten bedragen.

De Odyssey Neo-monitoren dienen over het verloop van juni wereldwijd beschikbaar gesteld te worden. Op de officiële, Nederlandse webwinkel van Samsung zijn de monitoren vooralsnog niet te vinden; over prijzen is vooralsnog weinig bekend. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error