Odyssey Neo G8 is Samsungs nieuwe luxescherm voor gamers
Nieuws

Odyssey Neo G8 is Samsungs nieuwe luxescherm voor gamers

Op href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/ces-2022-sluit-een-dag-eerder-wegens-vrees-voor-virus/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">CES 2022</a> heeft Samsung wederom een nieuwe gamingmonitor onthuld: de Odyssey Neo G8. Qua overkomen en technische beloftes lijkt het display op de eerder verschenen Odyssey Neo G9, maar dan in een minder uitbundige breedteverhouding.

De Odyssey Neo G8 werd aangekondigd als 32" 4k-monitor, welke modelnummer G85NB zal kennen. Net als de eerder verschenen Odyssey G9 trekt het Quantum MiniLED-paneel maximaal 240 hertz verversing, 1 milliseconde responstijd (GtG) en een piekhelderheid van 2000 nits. 

Vanuit Nvidia ontvangt de monitor ondersteuning voor G-Sync, zo lijkt het embleem op het marketingmateriaal te bevestigen. Vermoedelijk is ook FreeSync-ondersteuning, AMD's kosteloze alternatief voor input-optimalisatie, weer aanwezig. 

Samsung noemt het hdr-bereik van de Oddysey Neo G8 "Quantum HDR 2000", wat verder geen beschermde term of certficering betreft. In het verleden noemde retailers dat wel eens "VESA DisplayHDR 2000", terwijl dat certificaat nooit officieel in het leven is geroepen — zo hoog gaan VESA's termen niet. 

©GMRimport

Qua contrastratio spreekt Samsung over een statische 1.000.000:1-verhouding, wat bij moet dragen aan het kleurrealisme van het scherm. Voorafgaand aan CES 2022 werd al beloofd dat nagenoeg al Samsungs gamingschermen in 2022 een HDR10+-vaandel zouden ontvangen, al is ook die term er eentje waar Samsung zelf zeggenschap over uitoefent.

Waar de Odyssey G9 te koop liep met een vrij ongebruikelijke 32:9-schermverhouding, houdt de G8 het sober met de traditionele 16:9-ratio. Dit betekent ook dat de ultrabrede 1440p-resolutie ditmaal plaatsmaakt voor een doorsnee 4k-scherpte, met 3840 bij 2160 pixels. 

De 1000R-schermcurve van het bredere broertje wordt overigens ook overgeheveld naar de Odyssey Neo G8. Al met al creëert Samsung daarmee naar eigen zeggen "de eerste 4k-monitor met een 1000R-curve, 240 hertz frequentie en 1 milliseconde snelheid". Een (lokale) prijsindicatie en verschijningsdata heeft Samsung nog niet officieel genoemd. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error