Rage 2 komt voorlopig niet naar de Nintendo Switch
Nieuws

Rage 2 komt voorlopig niet naar de Nintendo Switch

Regisseur bij ontwikkelaar Id Software, Tim Willits, geeft aan dat er voorlopig geen plannen zijn om Rage 2 naar de Switch te brengen. De console van Nintendo zou niet sterk genoeg zijn om het spel goed te kunnen laten presteren.

Rage 2 wordt momenteel ontwikkeld voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. In een interview met DualShockers bevestigt Tim Willits, regisseur bij ontwikkelaar Id Software, dat het spel voorlopig echter niet naar de Nintendo Switch komt. Volgens Willits is deze mogelijkheid wel overwogen, maar zijn hier op het moment geen plannen voor.

©GMRimport

Willits vertelt dat de technische capaciteiten van de Switch zouden zorgen voor een aantal uitdagingen bij het overzetten van Rage 2 naar de console van Nintendo. De hardware hiervan is namelijk niet sterk genoeg om het spel naar behoren te kunnen laten presteren. Willits geeft wel aan dat Id Software altijd kijkt naar potentiële platformen en ontwikkelaars om in de toekomst mee samen te werken.

In 2018 werd Rage 2 officieel aangekondigd door Bethesda. Het rpg-schietspel speelt zich af in een open en kleurrijke wereld en bevat een arsenaal aan unieke wapens die veel geweld en explosies veroorzaken.

Bethesda heeft recentelijk al een aantal spellen overgezet naar de Switch. Onder andere Skyrim, DOOM en Wolfenstein 2 zijn al beschikbaar op de console van Nintendo. Rage 2 wordt voorlopig dus niet aan dit rijtje toegevoegd.

In februari bracht Bethesda tien minuten aan gameplay-beelden uit van Rage 2, waarin onder andere de speciale krachten van de speler te zien waren. Lees ook onze preview van Rage 2, waarin wordt omschreven waarom het spel er niet aan ontkomt vergeleken te worden met Mad Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bioware-structuur gaat op de schop, gedeelte bij EA aan de slag
Nieuws

Bioware-structuur gaat op de schop, gedeelte bij EA aan de slag

Een kernteam werkt aan Mass Effect 5

Bioware heeft bevestigd dat een onbekend aantal werknemers aan de slag is gegaan op andere plekken binnen moederbedrijf Electronic Arts terwijl de ontwikkelaar zich herstructureert.

Dat meldde Bioware's general manager Gary McKay via een blogpost. De ontwikkeling van de nieuwe Mass Effect game heeft volgens hem niet de "ondersteuning van de volledige studio nodig". Tegelijkertijd is afgelopen najaar de nieuwste game van de studio, Dragon Age: The Veilguard, uitgekomen, waardoor een onbekend aantal werknemers nu op andere plekken binnen EA werkt.

Hij laat daarbij wel weten dat een kernteam aan de nieuwe Mass Effect werkt, onder leiding van mensen die aan de oorspronkelijke trilogie hebben meegeholpen. Daaronder vallen onder andere Mike Gamble, Derek Watts, Preston Watamaniuk en Parrish Ley.

Volgens McKay daagt de studio zichzelf uit om "diep na te denken over het leveren van de best mogelijke ervaring voor onze fans. We gebruiken dit moment tussen volledige ontwikkeltrajecten om te herontdekken hoe we te werk g aan bij Bioware." IGN meldt daarbij dat een klein aantal leden van het Dragon Age-team is ontslagen.

Volgens McKay is de herstructurering van Bioware een positieve ontwikkeling voor de studio: "Bioware wordt een lenigere, gefocuste studio die onvergetelijke rpg's gaat produceren. We waarderen jullie ondersteuning terwijl we een nieuwe toekomst voor Bioware bouwen."

Afgelopen week meldde Mark Darrah, die 23 jaar bij Bioware heeft gewerkt, al dat hij wist dat de nieuwe Mass Effect "nog niet klaar is voor een team van 250 tot 300 mensen die er aan werken". Gezien de blogpost van Bioware zelf lijkt Darrah daar dus gelijk in te hebben.

Veel details over de nieuwe Mass Effect zijn er nog niet - er is zelfs nog geen officiële naam bekend. Eind 2023 werd er wel een korte teaser uitgebracht, waarin een personage is te zien met een outfit met het N7-logo erop. Het jaar daarvoor werd er ook al een teaser getoond met daarin een Mass Relay onder constructie. Er gaan daarnaast geruchten dat Commander Shepard uit de oorspronkelijke trilogie terugkeert.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Omzet en hardwareverkoop van Xbox gedaald in afgelopen kwartaal
Nieuws

Omzet en hardwareverkoop van Xbox gedaald in afgelopen kwartaal

De omzet gerelateerd aan Game Pass is wel gestegen

De omzet van de Xbox-divisie van Microsoft is het afgelopen kwartaal, dat liep tot 31 december 2024, met 7 procent gedaald.

Dat maakte het bedrijf gisteravond bekend. De divisie genereerde 6,6 miljard dollar aan omzet in de laatste drie maanden van het jaar. Dat is 530 miljoen dollar minder dan dezelfde periode het jaar ervoor.

Dat is deels te wijten aan een daling in de omzet die gegenereerd wordt met Xbox-hardware. Er was een daling van 29 procent merkbaar qua omzet gerelateerd aan Xbox-hardware ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Een reden voor die daling werd niet gegeven, maar mogelijk heeft het te maken met Microsofts multiplatformstrategie, waardoor er minder reden is om een Xbox-console aan te schaffen. Daarbij daalt de omzet gerelateerd aan Xbox-hardware al geruime tijd.

Er was wel een stijging van 2 procent merkbaar in de omzet van Xbox-content en services, voornamelijk aangewakkerd door Xbox Game Pass. Die service groeide zelfs met meer dan 30 procent op pc. Call of Duty: Black Ops 6 kwam afgelopen najaar dan ook op release op Game Pass te staan. Over die game gesproken: Microsoft-CEO Satya Nadella heeft laten weten dat Black Ops 6 afgelopen kwartaal de bestverkochte game was op zowel Xbox als PlayStation. "De game zag meer spelers in het eerste kwartaal dan elke andere betaalde Call of Duty-game in het verleden."

Nadella benadrukte de huidige strategie van Xbox: "We richten ons op het verbeteren van de winst zodat we op de lange termijn groei kunnen creëren. Dit wakkeren we aan met content met hogere marges en platformservices, en we hebben dit plan in werking gezet."

Daarmee lijkt de CEO te willen zeggen dat de verkoop van games, samen met Xbox Game Pass, het meeste potentie bevatten voor het bedrijf om de omzet te laten groeien. In die zin zijn de multiplatformplannen van Microsoft een verklaarbare strategie. Gisteren bleek al uit cijfers dat Microsoft afgelopen december de grootste game-uitgever ter wereld was op het gebied van geld dat aan hun games wordt uitgegeven.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!