Er kwam geen crunch te pas aan Psychonauts 2-ontwikkeling
Van 'crunch' was geen sprake tijdens de ontwikkeling van Psychonauts 2.
Dat heeft de senior producent van Double Fine, Kevin Johnson, gemeld op Twitter. "Leuk feit: Psychonauts 2 had geen crunch. Het team is geweldig en ik ben trots dat ik deel uitmaak van iets speciaals en dat gemaakt is in het schema dat we hadden gepland. Ik denk dat jullie er ook plezier aan gaan beleven."
De benaming 'crunch' wordt gebruikt om de periode tijdens game-ontwikkeling te beschrijven wanneer er uitzonderlijk lange werkdagen worden gemaakt - soms wel weken of maanden achter elkaar - om een game af te krijgen. In het weekend doorwerken is hier soms ook onderdeel van. Het is een veelvoorkomend probleem in de game-industrie, ook bij grote ontwikkelaars die voor bekende uitgevers werken.
Psychonauts 2 is het vervolg op de eerste cultgame en de in 2017 verschenen vr-game Psychonauts in the Rhombus of Ruin. Hoofdpersonage Raz en zijn vrienden probeerde daarin de baas van de Psychonauts, Truman Zanotto, te redden. De games staan bekend om diens solide platformgameplay, humor en bij wijlen haast psychedelische graphics en leveldesign.
Ontwikkelaar Double Fine is inmiddels onderdeel van Microsoft, maar Psychonauts 2 komt op 25 augustus uit op Xbox Series X en S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4 en pc. De game staat vanaf lancering ook op Game Pass.