PowerColor onthult eerste RX 7900-partnerkaarten
Nieuws

PowerColor onthult eerste RX 7900-partnerkaarten

AMD-partner PowerColor heeft Hellhound-kaarten voor de RX 7900 XT- en RX 7900 XTX-gpu's onthuld, de eerste alternatieven voor de referentiekaarten.

PowerColor deed de twee eerste RDNA 3-kaarten uit de doeken middels een persbericht. Vooralsnog kenmerkt het Hellhound-tweetal de eerste RX 7000-kaarten buiten AMD's eigen referentiemodel om. Onduidelijk is nog wanneer de Hellhound-modellen beschikbaar worden gesteld, al lanceren de RX 7900 XT- en RX 7900 XTX-gpu's officieel op 13 december aanstaande.

Eerdere geruchten zouden voorspeld hebben dat de referentiekaarten van AMD tot twee weken voorrang zouden krijgen, pas later gevolgd door de eigen modellen van AMD's partners. Interne bronnen meenden dat AMD die exclusiviteit oplegt om oneerlijke tekorten en prijsstijgingen tegen te werken.

Los van specifieke verschijningsdata deelde PowerColor al wel wat er zoal vernieuwd wordt aan het nieuwe Hellhound-ontwerp – doorgaans bedoeld voor het middelhoge segment van AMD-videokaarten. Ditmaal wordt de steevast blauwe verlichting verrijkt met een tweede reeks kleuren-leds, in een lichtpaarse 'amethist'-tint. 

Daarnaast zou ook de verdeling van de koelelementen beter geplaatst moeten zijn, met nu ook additionele contactruimte voor de geheugenmodules, niet enkel de processor. Door de drie ventilatoren deze ronde van ringontwerp te voorzien, moeten deze leiden tot circa 3 graden celsius koelere resultaten. De kaart lijkt in zijn totaliteit gegroeid te zijn naar een 3 PCI-slots dikte. 

Opvallend aan de Hellhound-onthulling is wel dat het populairste en eerder nog geteasede Red Devil-model naar achter lijkt geschoven. Bij PowerColor geldt dat de Red Devil vaak aan de zwaarste vlaggenschepen wordt gekoppeld, meestal voorop geplaatst bij elke nieuwe generatie Radeon-videokaarten. Ditmaal is die primeur ogenschijnlijk vervangen voor twee Hellhounds, een design dat PowerColor vorige generaties juist afschoof naar het middensegment. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error