PowerColor onthult eerste RX 7900-partnerkaarten
Nieuws

PowerColor onthult eerste RX 7900-partnerkaarten

AMD-partner PowerColor heeft Hellhound-kaarten voor de RX 7900 XT- en RX 7900 XTX-gpu's onthuld, de eerste alternatieven voor de referentiekaarten.

PowerColor deed de twee eerste RDNA 3-kaarten uit de doeken middels een persbericht. Vooralsnog kenmerkt het Hellhound-tweetal de eerste RX 7000-kaarten buiten AMD's eigen referentiemodel om. Onduidelijk is nog wanneer de Hellhound-modellen beschikbaar worden gesteld, al lanceren de RX 7900 XT- en RX 7900 XTX-gpu's officieel op 13 december aanstaande.

Eerdere geruchten zouden voorspeld hebben dat de referentiekaarten van AMD tot twee weken voorrang zouden krijgen, pas later gevolgd door de eigen modellen van AMD's partners. Interne bronnen meenden dat AMD die exclusiviteit oplegt om oneerlijke tekorten en prijsstijgingen tegen te werken.

Los van specifieke verschijningsdata deelde PowerColor al wel wat er zoal vernieuwd wordt aan het nieuwe Hellhound-ontwerp – doorgaans bedoeld voor het middelhoge segment van AMD-videokaarten. Ditmaal wordt de steevast blauwe verlichting verrijkt met een tweede reeks kleuren-leds, in een lichtpaarse 'amethist'-tint. 

Daarnaast zou ook de verdeling van de koelelementen beter geplaatst moeten zijn, met nu ook additionele contactruimte voor de geheugenmodules, niet enkel de processor. Door de drie ventilatoren deze ronde van ringontwerp te voorzien, moeten deze leiden tot circa 3 graden celsius koelere resultaten. De kaart lijkt in zijn totaliteit gegroeid te zijn naar een 3 PCI-slots dikte. 

Opvallend aan de Hellhound-onthulling is wel dat het populairste en eerder nog geteasede Red Devil-model naar achter lijkt geschoven. Bij PowerColor geldt dat de Red Devil vaak aan de zwaarste vlaggenschepen wordt gekoppeld, meestal voorop geplaatst bij elke nieuwe generatie Radeon-videokaarten. Ditmaal is die primeur ogenschijnlijk vervangen voor twee Hellhounds, een design dat PowerColor vorige generaties juist afschoof naar het middensegment. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!