'PlayStation VR 2 ondersteunt 4k en haptic feedback'
Nieuws

'PlayStation VR 2 ondersteunt 4k en haptic feedback'

De eerder aangekondigde next-gen virtualrealityhelm van Sony zou games in 4k weergeven.

Dat claimt UploadVR te hebben vernomen van meerdere bronnen. De resolutie zou 2000 bij 2040 pixels per oog zijn, oftewel 4000x2040 in totaal. Dat is een fors verschil met de eerste PSVR-helm, die 1920x1080 pixels in totaal weergeeft. Verder zou haptic feedback onderdeel zijn van de helm door een ingebouwde motor.

Hoewel de website aangeeft dat er speculatie bij komt kijken, lijkt het daarbij waarschijnlijk dat er oogtracking en 'foveated rendering' wordt gebruikt, waardoor het specifieke punt waar spelers met hun ogen naar kijken scherper oogt dan het omringende gebied. Daarmee wordt rekenkracht bespaard, terwijl het wel de natuurlijke manier waarop ogen details ervaren nabootst.

Sony kondigde eerder dit jaar een next-gen virtualrealityhelm voor PlayStation 5 aan. "Spelers zullen een nog sterker gevoel van aanwezigheid ervaren en worden nog dieper ondergedompeld in gamewerelden door deze nieuwe headset op te zetten", werd toen gemeld. 

Er zijn nog geen officiële details over of foto's van het apparaat uitgebracht. Wel werden de officiële, bijbehorende controllers onthuld, die hieronder te zien zijn. Deze controllers ondersteunen ook haptic feedback, vergelijkbaar met de DualSense-controller.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-studio's delen hun medeleven over Los Angeles-branden
Nieuws

PlayStation-studio's delen hun medeleven over Los Angeles-branden

Santa Monica Studio, Naughty Dog en Insomniac Games

Meerdere in de Verenigde Staten gesitueerde PlayStation-ontwikkelstudio's hebben op social media hun medeleven geuit over de aanhoudende branden in Los Angeles.

Het gaat daarbij in ieder geval om Santa Monica Studio, Naughty Dog en Insomniac Games. Alle drie de studio's zijn gesitueerd in Californië, de staat waarin Los Angeles ligt, en de eerste twee studio's hebben zelfs vestigingen in de stad.

"We zijn enorm getreurd om zo'n groot deel van onze lokale gemeenschap geroerd te zijn, waaronder veel van onze eigen teamleden, partners en vrienden", aldus God of War-ontwikkelaar Santa Monica Studio. Vervolgens bedankt de ontwikkelaar de eerstehulpverleners. "We weten dat de weg naar het herbouwen lang zal zijn, maar er is geen plek die ons trotser maakt om thuis te kunnen noemen." Het bericht, samen met de soortgelijke statements van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog en Spider-Man-studio Insomniac, valt hieronder te lezen.

Gisteren kondigde Sony al aan 5 miljoen dollar te doneren voor hulp bij de branden die in Los Angeles woeden. Het geld is bedoeld voor eerstehulpverleners en de gemeenschappen die geteisterd worden door de branden. Niet alleen Sony heeft de portemonnee getrokken. Zo hebben Netflix, Amazon en Comcast allen 10 miljoen dollar gedoneerd, Paramount 1 miljoen dollar en Warner Bros. Discovery 15 miljoen dollar.

De branden in Los Angeles woeden inmiddels al langer dan een week. Er zijn minstens 24 mensen overleden aan en meer dan 12.000 gebouwen vernietigd door de gevolgen van de brand. De branden treffen logischerwijs ook de game- en filmindustrie. Zo bleek al dat de opnames van het tweede seizoen van de Fallout-serie zijn uitgesteld, en geven diverse gamebedrijven gesitueerd in en rondom de stad aan de veiligheid van werknemers voorop te stellen.

View post on X
View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Early access-versie Hyper Light Breaker nu verkrijgbaar
Nieuws

Early access-versie Hyper Light Breaker nu verkrijgbaar

Mensen die het spel kopen ontvangen ook Hyper Light Drifter

Mensen kunnen nu de early access-versie van Hyper Light Breaker aanschaffen.

De game is sinds gistermiddag voor 26,09 euro te koop via Steam. Daar ontvangt men ook het eerste deel in de reeks, Hyper Light Drifter, bij.

Gedurende de early access-periode kunnen spelers regelmatig nieuwe content - waaronder bestuurbare personages en nieuwe verhaalelementen - verwachten. Gedurende de komende weken moet er een roadmap worden g epubliceerd.

Hyper Light Breaker speelt zich af in een nieuwe wereld genaamd Overgrowth, maar het grootste verschil ten opzichte van de eerste game is dat de 2D-gameplay wordt vervangen voor drie dimensies. Spelers moeten in de roguelite de Abyss King zien te verslaan. Ook heeft de game een hubgebied genaamd The Settlement die spelers tussendoor kunnen bezoeken.

Consoleversies voor de game zijn vooralsnog niet aangekondigd. Hyper Light Drifter kwam na de pc-release uiteindelijk wel naar consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!