PlayStation 5 krijgt 'aantrekkelijke' adviesprijs
Nieuws

PlayStation 5 krijgt 'aantrekkelijke' adviesprijs

Wired-journalist Peter Rubin heeft op Twitter laten weten dat er wel is gesproken met Mark Cerny over de prijs van de PlayStation 5, maar dat dit niet is verwerkt in het eerder gepubliceerde interview. Op Twitter heeft Rubin nu alsnog dit deel van het interview vrijgegeven.

Gisteren zijn er een aantal nieuwe details onthuld over de volgende generatie PlayStation-console. Mark Cerny, hoofd van het architectuurteam van Sony, heeft in een exclusief interview met Wired bekendgemaakt dat de nieuwe PlayStation onder andere backwards compatibility, een SSD en 8K-ondersteuning krijgt. Hoewel In het interview de hardwarecapaciteiten van de PlayStation 5 werden besproken, werd over de prijs van de console niks gezegd.

Na het onthullen van de PS5-specificaties, zijn veel mensen gaan speculeren over de prijs van de console. Peter Rubin, journalist van Wired, heeft nu op Twitter laten weten dat er wél is gesproken met Cerny over de prijs van de PlayStation 5, maar dat er is gekozen om dit niet in het gepubliceerde artikel te verwerken. Rubin heeft nu alsnog een nieuw, klein deel van het interview vrijgegeven, waarin Cerny wordt gevraagd over de verkoopprijs van de nieuwe console.

In het nieuwe uitgegeven transcript zegt Cerny dat de PlayStation 5, op basis van de geavanceerde functionaliteiten van de console, een aantrekkelijke adviesprijs heeft. Hieruit kan worden opgemaakt dat de PlayStation 5 op lancering wellicht duurder is dan zijn voorgangers, maar gezien de hardware van het apparaat toch de prijs waard is. Meer details over de verkoopprijs van de nieuwe console kon Cerny niet geven.

Op basis van de uitspraken van Cerny en de hardware van de nieuwe PlayStation-console, kan worden uitgegaan dat de PlayStation 5 meer gaat kosten dan de PlayStation 4 en PlayStation 4 Pro, die op lancering beide 399 euro kostten. Het moet echter nog blijken of Sony het risico neemt om de nieuwe console te verschepen voor 499 euro of meer. In 2006 werd de PlayStation 3 namelijk gelanceerd vanaf deze prijs, wat leidde tot veel kritiek en slechte verkopen van het apparaat.

Bekijk ook ons overzicht, waar alle geruchten en feiten van PlayStation 5 op een rij staan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stalker 2: Heart of Chornobyl is een miljoen keer verkocht
Nieuws

Stalker 2: Heart of Chornobyl is een miljoen keer verkocht

En 'veel meer' mensen spelen het spel via Game Pass

Het woensdag uitgekomen Stalker 2: Heart of Chornobyl is inmiddels wereldwijd een miljoen keer verkocht.

Dat werd via het officiële X-account van de gamereeks aangekondigd. Daarbij wordt gemeld dat "nog veel meer stalkers de game via Game Pass spelen".

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Stalker 2 kent op release wel bugs en andere technische mankementen. GSC heeft al laten weten de komende tijd hotfixes uit te brengen om diverse problemen weg te werken.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit
Nieuws

Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit

Game komt op 14 februari 2025 uit

Assassin's Creed Shadows bevat nieuwe stealth-mechanismen om het rondsluipen in de game nog tactischer te maken.

Ubisoft heeft de aanpassingen ten opzichte van vorige Assassin's Creed-delen in een nieuwe blogpost uiteengezet. Zo zijn er tijdens het sluipen acties in verschillende kleuren boven vijanden te zien, waarmee wordt aangegeven of vijanden in één keer uitgeschakeld kunnen worden, of er alleen schade wordt gedaan of dat vijanden helemaal niet via stealth uitgeschakeld kunnen worden.

Het loont dan ook de moeite om ervaringspunten in perks te stoppen waarmee bijvoorbeeld de schade die met sluipaanvallen wordt uitgedeeld te verhogen. Verder kan men de mogelijkheid ontgrendelen om dubbele sluipmoorden achter elkaar te plegen en bijvoorbeeld rookbommen te gebruiken.

Daarbij kan de positie waar spelers zich in bevinden ook het verschil maken: sommige vijanden kunnen bijvoorbeeld een aanval vanaf de grond overleven, maar niet vanuit de lucht. Er is ook een menuoptie om dit systeem toegankelijker te maken, waardoor alle vijanden wel met één stealthaanval gedood kunnen worden.

Een ander verschil met voorgaande games is dat spelers geen vogel tot hun beschikking hebben om het gebied om hen heen uit te kammen. In plaats daarvan hebben zowel Naoe en Yasuke - de twee hoofdpersonages van de game - een 'Observe'-mechanisme waarmee vijanden en items getagd kunnen worden. Alleen Naoe heeft ook Eagle Vision waarmee bijvoorbeeld vijanden achter muren gespot kunnen worden door het geluid dat ze maken.

Zoals gebruikelijk kunnen de hoofdpersonages bukken om minder snel gespot te worden, maar door in de schaduw te schuilen worden ze nu helemaal onzichtbaar. Het loont dus om bijvoorbeeld fakkels te doven en zo duisternis te creëren. Aangezien Naoe het kleinste hoofdpersonage in de reeks tot nu toe is, kan ze ook schuilen in krappe plekken.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error