Platinum Games niet onder de indruk van next-gen consoles
Platinum Games-oprichter Atsushi Inaba zegt niet onder de indruk te te zijn van de volgende generatie consoles. Hij is namelijk van mening dat de nieuwe apparaten geen dingen doen die heel anders of innovatief zijn.
Atsushi Inaba, de medeoprichter van Platinum Games, zegt in een interview met Video Game Chronicles dat hij niet enthousiast is over de volgende generatie PlayStation- en Xbox-consoles. Hij legt uit dat de hardware in de nieuwe apparaten teveel van hetzelfde zijn om indruk op hem te maken.
Zowel Project Scarlett als de PlayStation 5 beschikken over backwards compatibility, ray-tracing, een SSD, 8K-ondersteuning en een processor en grafische kaart van AMD. Inaba is echter van mening dat dit geen dingen zijn die heel anders of innovatief zijn. "Gaming hardware bestond altijd uit op maat gemaakte onderdelen, terwijl nu dingen worden gebruikt die al langer bestaan", aldus Inaba.
Inaba noemt de plannen van Xbox en PlayStation 'oke'. De nieuwe consoles maken games sneller, bieden betere visuele prestaties en verlagen de laadtijden, wat volgens Inaba goede ontwikkelingen zijn voor de spelers. "Maar dit is hetzelfde wat de vorige generaties deden", blijft Inaba bij zijn standpunt.
Een dienst als Google Stadia is volgens Inaba wél een goed voorbeeld van innovatie in de game-industrie. "Cloud-diensten representeren voor mij iets heel nieuws en grensverleggends. Dit zijn dan ook de soort platformen waar ik enthousiast over ben", aldus Inaba.
In het interview met VGC sprak Inaba ook over de mogelijkheid om The Wonderful 101 naar de Nintendo Switch te brengen en over de ontwikkeling van Bayonetta 3, dat afwezig was op E3. Hij zegt dat fans zich geen zorgen hoeven te maken over Bayonetta 3 en dat de ontwikkeling van het spel goed verloopt.