Platinum Games niet onder de indruk van next-gen consoles
Nieuws

Platinum Games niet onder de indruk van next-gen consoles

Platinum Games-oprichter Atsushi Inaba zegt niet onder de indruk te te zijn van de volgende generatie consoles. Hij is namelijk van mening dat de nieuwe apparaten geen dingen doen die heel anders of innovatief zijn.

Atsushi Inaba, de medeoprichter van Platinum Games, zegt in een interview met Video Game Chronicles dat hij niet enthousiast is over de volgende generatie PlayStation- en Xbox-consoles. Hij legt uit dat de hardware in de nieuwe apparaten teveel van hetzelfde zijn om indruk op hem te maken.

Zowel Project Scarlett als de PlayStation 5 beschikken over backwards compatibility, ray-tracing, een SSD, 8K-ondersteuning en een processor en grafische kaart van AMD. Inaba is echter van mening dat dit geen dingen zijn die heel anders of innovatief zijn. "Gaming hardware bestond altijd uit op maat gemaakte onderdelen, terwijl nu dingen worden gebruikt die al langer bestaan", aldus Inaba.

Inaba noemt de plannen van Xbox en PlayStation 'oke'. De nieuwe consoles maken games sneller, bieden betere visuele prestaties en verlagen de laadtijden, wat volgens Inaba goede ontwikkelingen zijn voor de spelers. "Maar dit is hetzelfde wat de vorige generaties deden", blijft Inaba bij zijn standpunt.

Een dienst als Google Stadia is volgens Inaba wél een goed voorbeeld van innovatie in de game-industrie. "Cloud-diensten representeren voor mij iets heel nieuws en grensverleggends. Dit zijn dan ook de soort platformen waar ik enthousiast over ben", aldus Inaba.

In het interview met VGC sprak Inaba ook over de mogelijkheid om The Wonderful 101 naar de Nintendo Switch te brengen en over de ontwikkeling van Bayonetta 3, dat afwezig was op E3. Hij zegt dat fans zich geen zorgen hoeven te maken over Bayonetta 3 en dat de ontwikkeling van het spel goed verloopt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error