Microsoft brengt eind 2020 next-gen Xbox uit met Halo: Infinite
Nieuws

Microsoft brengt eind 2020 next-gen Xbox uit met Halo: Infinite

Microsoft heeft op zijn E3-persconferentie de Xbox voor de volgende generatie aangekondigd. Project Scarlett komt eind 2020 in de schappen liggen, samen met Halo: Infinite.

Volgens Microsoft is de nieuwe Xbox een grote sprong voorwaarts als het gaat om technische mogelijkheden. Project Scarlett ondersteunt 120 frames per second, 8K-beelden, real-time raytracing en Variable Refresh Rate. Met de laatste techniek blijven beelden ook vloeiend bij lagere framerates.

Watch on YouTube

Volgens Phil Spencer is Project Scarlett volledig ontworpen met het oog op games. Hiermee verwijst hij naar de reactie op de aankondiging van de Xbox One, die destijds meer werd gepresenteerd als een settopbox met de mogelijkheid games te spelen.

Voor de nodige rekenkracht maakt de console gebruik van een processor op basis van AMD's aankomende Zen 2-architectuur en een videokaart gebaseerd op de Navi-chip van dezelfde fabrikant. Dankzij een ingebouwde SSD moeten games sneller laden dan ooit tevoren. Deze specificaties zijn vergelijkbaar met die van de nog niet officieel aangekondigde vijfde Playstation. Tijdens een interview in april noemde hoofdontwerper Mark Cerny dezelfde mogelijkheden.

Naast de gebruikelijke games die je als vanouds installeert, zet Microsoft bovendien vol in op de eerder aangekondigde streamdienst xCloud. Vanaf oktober is het mogelijk om Xbox One-games te spelen op smartphones en andere apparaten met beperkte rekenkracht.

Halo: Infinite als launch-titel

Naast de informatie over de nieuwe console heeft Microsoft nieuwe beelden laten zien van Halo: Infinite. De game zet de verhaallijn van Halo 5 voort en wordt ontwikkeld door 343 Industries. De shooter verschijnt gelijktijdig voor Project Scarlett, pc en Xbox One.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error