Patent voor PlayStation 5-devkit bevestigd door ontwikkelaar
Nieuws

Patent voor PlayStation 5-devkit bevestigd door ontwikkelaar

Een patent voor een PlayStation 5-devkit, een systeem waarop ontwikkelaars games voor het toekomstige platform kunnen maken, is bevestigd door een ontwikkelaar bij Codemasters.

Een Europees patent(via LetsGoDigital)van Sony Interactive Entertainment verscheen deze week op het ResetEra-forum met meerdere afbeeldingen. De devkit bevat een aparte V-vorm, wat wellicht het Romeinse cijfer voor vijf symboliseert. Al snel concludeerden gebruikers dat het ging om een devkit voor de PlayStation 5, hoewel dit niet nog niet was bevestigd. Bij het patent staat aangegeven dat Yusuhiro Ootori, een technisch directeur bij Sony, de ontwerper is.

Gameontwikkelaar Matthew Stott bevestigt op Twitter dat het inderdaad om een devkit gaat en dat zij meerdere apparaten op kantoor hebben. Stott is volgens zijn LinkedIn-pagina een senior artist bij Codemasters, de ontwikkelaar achter onder andere F1 2019, Grid en Dirt Rally. Gezien het feit dat games voor de PlayStation 5 nu in ontwikkeling zijn, is het goed mogelijk dat Codemasters devkits in handen heeft.

Stott zegt in zijn (inmiddels verwijderde) tweet dat het "misschien zelfs de console zelf is". Of hij hier een gok neemt of kennis deelt, is onduidelijk. Vaak wijken de uiteindelijke consoles flink af van het uiterlijk van de devkits.

Het is nog niet bekend wanneer de PlayStation 5 verschijnt, maar verschillende bronnen wijzen naar een release in 2020. Bekijk ook ons overzichtsartikel met alle feiten en geruchten over de PS5 op een rij.

©GMRimport

©GMRimport

Meer afbeeldingen:

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error