Ook Geil kondigt eerste DDR5-geheugenkits aan
Nieuws

Ook Geil kondigt eerste DDR5-geheugenkits aan

Golden Emperor International Ltd (Geil) heeft aangekondigd druk in de weer te zijn met de transitie naar DDR5-geheugen. De Taiwanese fabrikant wil in het vierde kwartaal van 2021 hun eerste DDR5-kits opleveren, te beginnen met kloksnelheden à 4800 MHz en maximale volumes van 128 GB (4 x 32 GB).

Geil kondigde hun eerste stappen in de nieuwe RAM-generatie aan per officiële blogpost en identieke persberichten. Prijzen en precieze releasedata bleven uit, maar aan technische beloftes schiet het niet tekort. 

Het vlaggenschip voor deze generatie moet de Polaris RGB-lijn zijn, die Geil uitdost met futuristische heatsinks en opvallende kleurenverlichting. Deze start aanvankelijk vanaf 4800 MHz snelheden, met CAS Latencies van 40-40-40, op 1.1 volt. Die vertragingen zijn groter dan die van gedegen DDR4-modules, maar DDR5 biedt als interface meer bandbreedte en algehele stabiliteit. 

©GMRimport

Geil gaf daarbij aan dat het momenteel samenwerkt met moederbordfabrikanten om stabiliteit te garanderen. De nieuwe DDR5-modules dienen uiteraard compatibel te zijn met zowel AMD- als Intel-moederbordchipsets. 

Voor overklokkers werkt Geil alvast aan snellere DDR5-modules. Momenteel zouden dat geheugenschijven zijn met maximale kloksnelheden tot 7200 MHz en vertragingen zo kort als CL32-36-36. Over de volumes van deze schijven (of complete kits) wordt nog niet gesproken. Wel zegt Geil toe dat deze modules geen rgb-verlichting zullen meenemen in het ontwerp.

De overstap van DDR4- naar DDR5-geheugen staat dit jaar nog aan te vangen. Zowel Intel als AMD lijken ondersteuning voor DDR5 mee te nemen in hun eerstvolgende generatie processoren, terwijl inmiddels ook steeds meer geheugenfabrikanten hun eerste DDR5-modules onthullen. Vorige week teasede bijvoorbeeld ook Corsair de komst van hun eigen DDR5-6400-geheugen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error