Obsidian heeft 'meer focus op nieuwe games' dankzij Microsoft
In een href="https://wccftech.com/the-outer-worlds-interview-with-obsidians-brian-hines-on-gameplay-role-playing-microsoft-buyout-and-more/" rel="noopener noreferrer" target="_blank"><b>interview met wccftech</b></a> vertelt senior designer Brian Heins dat de Obsidian Entertainment blij is met de overname door Microsoft. Volgens Heins kan de studio zich daardoor meer richten op het maken van de volgende games.
"De overname had uiteraard weinig invloed op The Outer Worlds, dat uitgegeven wordt door Private Division. Dat staat nog. Naar mijn mening is een van de voordelen van onderdeel uitmaken van Microsoft dat we ons beter kunnen richten op wat de volgende games gaan zijn, in plaats van hoe we deze gaan pitchen."
Hoewel de studio nog steeds games moet verantwoorden, heeft Obsidian Entertainment volgens Heins alle ruimte om met nieuwe concepten voor games te komen. "Microsoft zei tegen ons: 'we kopen jullie omdat we willen dat jullie op deze manier games blijven maken, niet om Obsidian te veranderen.' Dat is heel geruststellend voor het team geweest."
De eerstvolgende game van Obsidian Entertainment is The Outer Worlds, een Fallout-achtige ruimte-rpg die op 25 oktober verschijnt voor PlayStation 4, Xbox One en pc. De game komt ook later naar Nintendo Switch.
Bekijk hier een verzameling van opvallende fragmenten uit onze hands-on-sessie.
©GMRimport