'Nvidia's GTX 1630 verschijnt 28 juni'
Nieuws

'Nvidia's GTX 1630 verschijnt 28 juni'

Volgens ingewijden lanceert Nvidia aanstaande 28 juni de GeForce GTX 1630, een nieuwe budget-gpu op de Turing-architectuur.

De verwachte releasedatum werd genoemd op de Chinese fora van Board Channels. In ieder geval Colorful zou partnermodellen gereed hebben om binnenkort te verschepen. Daarbij werd vermeld dat er "geen officieel verval van het embargo" op de planning staat; 28 juni zou simpelweg de meest logische datum zijn.

Eerder had de forumgemeenschap al andere data genoemd voor een potentiële verschijning. 31 mei en 15 juni werden eerder aangestipt als mogelijke releasedata, maar Nvidia en diens partners bleven langer stil dan verwacht.

Nvidia heeft de nieuwe GTX 1630 nog altijd niet officieel aangekondigd, al is de komst van de kaart al relatief zeker sinds mei. Volgens ingewijden draait de videokaart op een nieuwe 12 nm TU117-150-processor, met 512 CUDA-kernen. De chip wordt daarnaast uitgerust met 4 GB GDDR5-geheugen, dezelfde hoeveelheid als de in 2019 verschenen GTX 1650. 

Wel wordt verwacht dat de kaart diens geheugenbus laat halveren: 64-bit, tegenover de 128-bit van de GTX 1650. Met budget-gerichte specificaties zou ook een TGP van 75 watt (of minder) haalbaar moeten zijn, waardoor de GTX 1630 mogelijk geen additionele stroomconnectoren benodigt. 

Chinese retailers (via ITHome) zouden stellen dat de eerste oplages van GTX 1630-videokaarten al onderweg zijn. De verwachtte adviesprijs bedraagt volgens de retailers 1000 yuan, wat omgerekend circa 140 euro is.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error