Nintendo ziet nog geen reden om prijs van Switch te verlagen
Nieuws

Nintendo ziet nog geen reden om prijs van Switch te verlagen

Nintendo is vooralsnog niet van plan om de prijs van de Nintendo Switch te verlagen.

Dat heeft directeur Shuntaro Furukawa laten weten in een vragensessie met investeerders, zo blijkt uit een Engelse samenvatting die onlangs gepubliceerd is. Investeerders vroegen zich af of de adviesprijs van de Switch - die als sinds release in maart 2017 hetzelfde is - omlaag gaat.

"We proberen de waarde en prijzen van zowel hardware als software zoveel mogelijk te behouden", zo antwoordde Furukawa. "We geloven niet dat dit beleid op dit moment aangepast moet worden." Het is ongebruikelijk dat een console die al bijna zes jaar op de markt is nooit in prijs omlaag is gegaan.

Hij vervolgt: "De Switch begint binnenkort aan diens zevende jaar en is in totaal meer dan 120 miljoen keer verkocht. Dit is onontgonnen terrein voor Nintendo. Het wordt niet makkelijk om hardwareverkoop op hetzelfde niveau als voorheen te houden. Onze nieuwe uitdaging is manieren vinden om consumenten aan te trekken die een nieuwe aankoop of een vervangende aankoop overwegen." Het bedrijf hoop dat met zowel nieuwe releases als 'evergreens' - populaire spellen die al jaren goed blijven verkopen - te doen. 

Bij de bekendmaking van diens kwartaalcijfers liet het bedrijf al weten de verwachtingen voor het fiscale jaar naar beneden bij te stellen. Het bedrijf verwacht 18 miljoen Switch-consoles in dit fiscale jaar te verkopen - waar het voorheen dacht 19 miljoen exemplaren te verkopen. Ook is de winst van het bedrijf gedurende de afgelopen negen maanden met 5,8 procent gedaald. Kort na de bekendmaking van deze cijfers daalden de aandelen van het Nintendo.

Naast aankomende releases als Zelda: Tears of the Kingdom en Pikmin 4 ziet Furukawa de aankomende opening van Super Nintendo World in Universal Studios Hollywood en de komende première van The Super Mario Bros. Movie als manieren om meer consumenten te trekken, ook buiten de console-industrie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!