Nintendo verkoopt 122 miljoen exemplaren van de Switch
Nieuws

Nintendo verkoopt 122 miljoen exemplaren van de Switch

De Nintendo Switch is tot nu toe 122 miljoen keer verkocht.

Dat maakt Nintendo bekend tijdens het bekendmaken van de kwartaalcijfers (via VGC). Daarmee heeft de hybride console de Game Boy (118,69 miljoen) en de PlayStation 4 (117,2 miljoen) ingehaald. De Switch moet alleen de PlayStation 2 (155 miljoen) en de Nintendo DS (154,02 miljoen) voor zich dulden. In het vorige kwartaal stond de teller van de Switch nog op de 117 miljoen verkochte exemplaren.

Ondanks de goede resultaten heeft Nintendo de verwachtingen voor fiscale jaar naar beneden bijgesteld. Het bedrijf verwacht 18 miljoen Nintendo Switch-consoles te verkopen. Bij de vorige bekendmaking van de kwartaalcijfers hield men nog 19 miljoen aan. De winst van Nintendo is in de eerste negen maanden van het financiële jaar 2023 wel met 5,8 procent gedaald.

In totaal zijn er 994 miljoen Nintendo Switch-games verkocht. Zoveel consolegames verkocht Nintendo nog nooit. Alleen de Nintendo DS komt in de buurt met ruim 948 miljoen verkochte games. Mario Kart 8 Deluxe is nog steeds de meest succesvolle. De Kart-game steeg met 3,6 miljoen verkochte exemplaren naar een totaal van 52 miljoen. Pokémon Violet en Scarlet is de nieuwkomer in de top 10 met 20,61 miljoen verkochte exemplaren. Dit zijn de best verkochte Nintendo Switch-games tot nu toe:

1. Mario Kart 8 Deluxe – 52m (+3,6m)
2. Animal Crossing: New Horizons – 41,59m (+1,42m)
3. Super Smash Bros. Ultimate – 30,44m (+0,91m)
4. Legend of Zelda: Breath of the Wild – 29m (+1,21m)
5. Pokémon Sword/Shield – 25,68m (+0,31m)
6. Super Mario Odyssey – 25,12m (+0,68m)
7. Pokémon Scarlet & Violet – 20,61m (New)
8. Super Mario Party – 18,79m (+0,44m)
9. Ring Fit Adventure – 15,22m (+0,35m)
10. Pokémon Let’s Go – 15,07m (+0,26m)

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Geplande extra content voor Kingdom Come Deliverance 2 onthuld
Nieuws

Geplande extra content voor Kingdom Come Deliverance 2 onthuld

Diverse gratis updates en drie betaalde uitbreidingen op komst

Deep Silver en Warhorse Studios hebben bekendgemaakt welke content Kingdom Come Deliverance 2-spelers in de loop van het jaar voor de game kunnen verwachten.

Zo zal aankomende lente een aantal gratis updates verschijnen, waaronder een 'kappersfeature' om het uiterlijk van het hoofdpersonage te veranderen, een Hardcore-modus voor nog meer uitdaging en paardenraces. Gedurende de rest van het jaar zullen er diverse gratis updates uitkomen om de game te verbeteren.

In de loop van de zomer verschijnt de betaalde uitbreiding 'Brushes with Death'. Hierin helpt hoofdpersonage Henry een artiest met een twijfelachtig verleden. Ook in het najaar volgt een betaalde uitbreiding, ditmaal met de naam 'Legacy of te Forge', waarin spelers de smidsafkomst van Henry verkennen. Tot slot zal ook volgende winter een betaalde uitbreiding verschijnen in de vorm van 'Mysteria Ecclesia', waarin spelers de intriges van het Sedlec-klooster achterhalen.

De hierboven genoemde betaalde uitbreidingen maken onderdeel uit van de uitbreidingspas van de game, die ook bij de Gold Edition van het spel zit. Deze Gold Edition kost 79,99 euro.

Kingdom Come Deliverance 2 is het vervolg op de in 2018 verschenen eerste game en laat spelers terugkeren naar het Centraal Europa van de vijftiende eeuw - de game speelt zich na het eerste deel af. Spelers besturen Henry, de zoon van een smid, die in een duizelingwekkend verhaal van wraak, bedrog en zelfontdekking terechtkomt.

De game speelt zich af in het Boheems Paradijs, een echte locatie die nog altijd bezocht kan worden in de Tsjechische Republiek. Zo zijn er het majestueuze Kasteel Trosky en de mijnstad Kutná Hora. Het gameplayconcept van het origineel, waarin de wereld realistisch op de acties van de speler reageert, blijft intact. Wel is het vechtsysteem op de schop gegaan, en zijn er nu ook nieuwe wapens voor op afstand, zoals kruisbogen en vroege vuurwapens.

Kingdom Come Deliverance 2 komt op 4 februari naar pc (Steam en Epic Games Store), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Onlangs bleek nog dat het spel volgens de makers het langste script voor een game ooit heeft.

Marvin Toepoel ging onlangs aan de slag met de game, zoals te lezen valt in de preview: "De rijke natuur van Bohemen komt nog veel beter tot zijn recht dan in het eerste deel, met dank aan sterk verbeterde graphics en belichting. Het geheel draait op PS5 soepel op 60 fps. Vanaf minuut één is ook duidelijk dat Warhorse Studios KCD2 een stuk beter heeft afgewerkt dan zijn voorganger. Npc’s bewegen natuurlijker en het handjevol bugs dat we tegenkomen is zo minimaal dat je goed op moet letten om er überhaupt iets van mee te krijgen (op twee crashes na). Waar deel één na zijn release nog maanden aan patches nodig had, lijkt het vervolg al voor release in een betere staat te verkeren."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Amerikaans importtarief op Mexico kan gameprijzen verhogen
Nieuws

Amerikaans importtarief op Mexico kan gameprijzen verhogen

Veel fysieke games die in de VS worden verkocht, worden in Mexico geproduceerd

Het importtarief dat de Verenigde Staten op in Mexico gemaakte producten gaat leggen, kan er voor zorgen dat de prijs van games gaat stijgen - uiteindelijk mogelijk zelfs globaal.

De huidige Amerikaanse president Donald Trump heeft aangegeven vanaf februari een handelstarief van 25 procent op producten uit Canada en Mexico te leggen die in de VS verkocht worden. Dat zou kunnen betekenen dat deze producten qua prijs gaan stijgen in dat land, om er voor te zorgen dat bedrijven deze tarieven kunnen betalen zonder in te leveren op hun verdiensten.

Mat Piscatella, de over het algemeen goed geïnformeerde executive director van gamemarketonderzoeksinstelling Circana (NPD), claimt dat deze importtarieven een negatief effect op gameprijzen kunnen hebben. Veel fysieke games die in de Verenigde Staten worden verkocht, worden namelijk in Mexico samengesteld.

Dit zou dus als effect kunnen hebben dat gameprijzen omhoog gaan - zowel voor fysieke als digitale games, aangezien gamebedrijven de prijzen van digitale games mogelijk gelijk zullen willen houden met fysieke games. Om de situatie overal gelijk te houden, is het mogelijk dat uitgevers de prijzen wereldwijd verhogen. De importtarieven kunnen er volgens Piscatella ook voor zorgen dat er minder games fysiek zullen uitkomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!