Twee nieuwe trailers voor Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX
Nieuws

Twee nieuwe trailers voor Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX

Er zijn twee nieuwe trailers uitgekomen voor Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX. De trailers verschenen onlangs op het YouTube-kanaal van Pokémon.

De eerste trailer is een korte promotievideo van de game. In de korte video wordt er kort uitgelegd waar de game over gaat, worden er een paar functies in de games besproken en worden er een aantal personages geïntroduceerd.

Watch on YouTube

Bij de tweede video gaat het om een gameplay-trailer van iets meer dan vijf minuten. In de trailer wordt het verhaal achter de Makuhita Dojo verteld, een plek waar spelers hun pokémon kunnen trainen om sterker te worden. Je kan de volledige trailer hieronder bekijken.

Watch on YouTube

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX komt 6 maart uit op de Nintendo Switch. In de Pokémon Mystery Dungeon-franchise speel je als een mens die in een pokémon wordt veranderd om de wereld te redden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe PlayStation 5-accessoires in de kleur Midnight Black onthuld
Nieuws

Nieuwe PlayStation 5-accessoires in de kleur Midnight Black onthuld

De DualSense Edge is daarnaast met 20 euro in prijs omlaag gegaan

Sony heeft diverse PlayStation 5-accessoires in de kleur 'Midnight Black' aangekondigd.

Dat deed het bedrijf via PlayStation Blog. Het gaat om de DualSense Edge, PlayStation Portal, Pulse Editie-headset en Pulse Explore-oortjes. Eerder kwamen al een DualSense-controllers PS5-consolecovers in deze kleur uit.

De DualSense Edge en de PlayStation Portal in de kleur Midnight Black gaan individueel 219,99 euro kosten, terwijl de prijs van de Pulse Elite-headset 149,99 euro bedraagt. De Pulse Explore-oortjes kosten 219,99 euro.

Oplettende lezers zullen merken dat de prijs van de DualSense Edge 20 euro lager ligt dan voorheen. De al bestaande kleur van de DualSense Edge is nu dan ook voor 219,99 euro verkrijgbaar.

De nieuwe accessoires komen vanaf 20 februari beschikbaar, al zullen reserveringen vanaf 16 januari op de PlayStation Direct-winkel starten. Ook in diverse andere winkels wordt verwacht dat de pre-orders dan van start gaan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelkosten van diverse Call of Duty-games bekend
Nieuws

Ontwikkelkosten van diverse Call of Duty-games bekend

Black Ops Cold War-ontwikkeling heeft meer dan 700 miljoen dollar gekost

De ontwikkelkosten van meerdere Call of Duty-games zijn voor het eerst onthuld. Het blijkt dat bepaalde titels in de reeks tussen de 450 en 700 miljoen dollar hebben gekost om te maken.

Game File meldt dat Patrick Kelly, head creative van de Call of Duty-franchise, deze gegevens heeft gedeeld in een rechtszaak. Zo hebben Treyarch en Raven Software "jaren besteed aan het ontwikkelen van Black Ops Cold War, met een team bestaande uit honderden creatievelingen. Dat heeft ze uiteindelijk meer dan 700 miljoen dollar gekost."

Call of Duty: Modern Warfare 3 (de door Infinity Ward ontwikkelde game uit 2019) kostte 640 miljoen dollar, en Treyarchs Black Ops 3 vergde 450 miljoen dollar aan ontwikkelkosten. Het zijn fikse bedragen, maar dankzij de hoge verkoop van de game en de microtransacties - bijvoorbeeld in de vorm van battle passes - lijkt de gamefranchise toch altijd winst te maken. Call of Duty is dan ook een van de grootste gamefranchises die er bestaat.

Om een vergelijking te trekken noemde Game File de ontwikkelkosten van The Last of Us: Part 2, die rond de 220 miljoen dollar lagen. Toen dat bedrag lekte, werd het gezien als een van de hoogste bedragen voor een ontwikkelde game ooit. Het is echter wel belangrijk om in het achterhoofd te houden dat het om een singleplayergame zonder multiplayercomponent gaat.

De rechtszaak waaruit deze gegevens zijn gekomen, draait om een schietpartij op een school in Texas. De aanklagers claimen dat de schutter mede is beïnvloed door Instagram en Call of Duty. De content uit deze game en het socialmediaplatform zou de tiener in kwestie hebben beïnvloed om negentien studenten en twee volwassenen te doden. De drie hierboven genoemde games werden veelvuldig door de schutter gespeeld.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!