Bekijk nieuwe gameplay van Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX
Nieuws

Bekijk nieuwe gameplay van Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX

Er is een nieuwe trailer verschenen van Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX. De video werd op het Japanse YouTube-kanaal van Pokémon geplaatst.

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX is een remake van Pokémon Mystery Dungeon: Blue and Red Rescue Team uit 2005. De remake werd aangekondigd tijdens de Pokémon Direct in januari. De nieuwe Japanse trailer duurt bijna zes minuten en laat wat gameplaybeelden en een aantal nieuwe omgevingen zien. Zo krijg je onder andere Frosty Forrest, Magma Cavern en de vulkaan te zien. Verder lijkt het erop dat je de cutscene met de pokémon Whiscash ziet waarin hij de problemen in het land van de pokémon uitlegt. Je kan de volledige trailer hieronder bekijken.

Watch on YouTube

Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX komt 6 maart uit op de Nintendo Switch. In de Pokémon Mystery Dungeon-franchise speel je als een mens die in een pokémon wordt veranderd om de wereld te redden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tweede open bètaperiode voor Monster Hunter Wilds op komst
Nieuws

Tweede open bètaperiode voor Monster Hunter Wilds op komst

In het tweede en derde weekend van februari

Capcom organiseert begin februari een tweede open bètaperiode voor Monster Hunter Wilds.

Het gaat om twee weekenden. Het eerste weekend vindt plaats van vrijdag 7 februari tot en met zondag 9 februari, en het tweede weekend van vrijdag 14 februari tot en met zondag 16 februari.

De test kan door iedereen op PlayStation 5, Xbox Series X en S en Steam gespeeld worden en bevat alle content uit de eerder gehouden bètatest, alsmede de Gypceros als monster waar men op kan jagen. Verder zijn er geen verbeteringen is prestaties of gameplay meegenomen vanuit de eerste test.

Mensen kunnen hun personage uit de eerste test meenemen naar de tweede test, en mensen die meedoen ontvangen sowieso speciale bonusitems voor de volledige game, waaronder een itempakket en een decoratieve charm voor wapens.

Monster Hunter Wilds bevat volgens de ontwikkelaar meer details qua monsters en ecosystemen dan ooit tevoren. Het is daarbij voor het eerst mogelijk om een extra wapen mee te nemen op de mount tijdens een jacht. Ook kunnen met een speciale Focus-modus de zwakke plekken van monsters worden gespot. De game komt op 28 februari uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop ging vorig jaar al aan de slag met een previewversie van de game: "Voor het eerst kun je tijdens een missie twee wapens tegelijk meenemen. Wisselen daartussen is eenvoudig: als je op je reptiel rondrijdt, druk je op een knop om snel te schakelen. Je kunt ervoor kiezen om twee verschillende wapentypes mee te nemen, zoals een hamer om vijanden knock-out te slaan en een zwaard om staarten af te hakken. Maar het is ook mogelijk om twee van hetzelfde type wapen te selecteren. Zo kun je bijvoorbeeld beginnen met een wapen met het slaapelement om een monster te verdoven en daarna te bombarderen. Is dat eenmaal gelukt, dan kun je een wapen met het juiste element kiezen voor maximale schade."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Shadow of the Colossus-film staat nog op de planning
Nieuws

Shadow of the Colossus-film staat nog op de planning

Regisseur Andrés Muschietti spreekt van een sterk script

Andrés Muschietti, de regisseur van de in 2009 aangekondigde verfilming van Shadow of the Colossus, heeft aangegeven dat de intentie er nog altijd is om de film te maken. Het zou er zelfs op lijken dat de productie plaats kan vinden.

Sony kondigde in 2009 aan dat er een film van Team ICO's klassieke PlayStation 2-game Shadow of the Colossus zou komen. In 2014 werd gemeld dat Andrés Muschietti, bekend van IT, Mama en The Flash, de regie op zich zou nemen. Sindsdien was het echter stil rondom de film.

Muschietti heeft in een interview op het Argentijnse radiostation Radio TU echter een update geven (via TheGamer). "De film is al tien jaar in ontwikkeling, en de mogelijkheid dat we hem kunnen gaan maken is er nu." Hij benadrukt dat hij het project "niet heeft verlaten".

De regisseur gaf tijdens het interview toe dat hij geen fanatiek gamer is, maar hij noemde Shadow of the Colossus wel een "meesterwerk". Hij gaf daarbij aan dat er een script klaarligt dat "hij erg goed vindt".

Volgens Muschietti is het grootste obstakel nu de financiering van de film. "Er zijn factoren die niets te maken hebben mijn mijn hobby en wens om het te maken, maar met hoe populair een IP zoals deze is. Shadow of the Colossus is een cultgame, maar een studio kijkt naar de cijfers om te bepalen of de regisseur 200, 150 of 100 miljoen dollar krijgt. Er zijn verschillende versies van de film (die we kunnen maken), en ik wil natuurlijk dat ze me 200 miljoen dollar geven, maar dit moeten we in het achterhoofd houden."

PlayStation zet de laatste jaren wel steeds meer in op verfilmingen van zijn IP. Eerder verschenen er al films en series gebaseerd op The Last of Us, Uncharted, Twisted Metal en Gran Turismo, en er wordt gewerkt aan een serie gebaseerd op God of War en films gebaseerd op Ghost of Tsushima, Horizon en Helldivers. Ook zal er een vervolg op de Uncharted-film komen.

Team ICO, de ontwikkelaar van Shadow of the Colossus en Ico, bestaat niet meer, maar de bedenker van die games - Fumito Ueda - kondigde afgelopen december wel zijn nieuwe game aan die hij met zijn studio GenDesign ontwikkelt. Het spel heet Project: Robot en de eerste trailer kan hier worden bekeken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!