New Pokemon Snap-regisseur over hoe we nu foto's maken, animaties en de pokémon-selectie
Nieuws

New Pokemon Snap-regisseur over hoe we nu foto's maken, animaties en de pokémon-selectie

Eind deze maand ligt New Pokémon Snap na ruim twintig jaar sinds de release van het origineel in de winkel. Het vervolg wordt  ontwikkeld door Bandai Namco, in samenwerking met Game Freak. Gamer.nl sprak met regisseur Haruki Suzaki over de game, die hiervoor mee heeft gewerkt aan games als Tekken 5: Dark Resurrection, Soul Calibur 5 en Pokkén Tournament.

Net zoals het gros van de Pokémon-games, draait Pokémon Snap om het vullen van de Pokédex. De manier waarop is echter net even anders. In plaats van pokémon bevechten en vangen, fotograferen spelers ze om een fotoboek te vullen. Dat was in 1999 een bijzonder enerverend concept, en is voor New Pokémon Snap in een modern jasje gegoten.

Lees meer over New Pokémon Snap in onze preview.

Gamer.nl: De originele Pokémon Snap heeft een grote cultstatus. Waarom denk je dat de N64-game aansloeg bij zoveel mensen, en is dat aspect ook belangrijk voor New Pokémon Snap?

Suzaki: Wat me het meest aantrok was de eenvoud van het spel, waarin je het dagelijkse leven van pokémon kunt observeren. Dat is iets wat je nergens anders kan ziene en ook krijgen de gemaakte foto's een evaluatie die makkelijk te begrijpen is.

New Pokémon Snap heeft het concept van de Nintendo 64-game als basis behouden, maar heeft de manier waarop je omgaat met foto's geüpgraded, iets wat de afgelopen twintig jaar drastisch is veranderd. Spelers kunnen niet alleen foto's maken, maar ze ook online in-game en in de echte wereld op sociale media bewerken en delen.

©GMRimport

Welke elementen uit de eerste game bleken achterhaald te zijn en moesten daarom ook worden aangepast voor het vervolg?

De manier waarop we foto's maken is drastisch veranderd sinds de Nintendo 64 en Pokémon Snap zijn uitgebracht. Twintig jaar geleden hadden camera's filmrolletjes nodig en moesten mensen camera's daadwerkelijk bij zich hebben als ze foto's wilden maken. Foto's maken was toen een ietwat bijzondere bezigheid vergeleken met tegenwoordig, waar iedereen foto's kan maken en ze gemakkelijk kan delen. 

Met dit in ons achterhoofd vroegen we ons af hoe we om moesten gaan met foto-interacties in New Pokémon Snap. Als gevolg hiervan hebben we het aantal foto's dat je maakt behouden, naast enkele iconische game-elementen, en een nieuwe zoomfunctie en fotobewerking toegevoegd om een ​​Pokémon Snap te creëren voor de huidige tijd.

Welke moderne mogelijkheden van de Nintendo Switch (rekenkracht, touchscreen, gyroscoop, etc.) was het meest cruciaal om New Pokémon Snap te maken?

Suzaki: Deze keer wilden we de wereld waarin pokémon leven, inclusief het landschap, vastleggen op een aantrekkelijke foto. Met de Nintendo Switch kunnen we de individualiteit van de verschillende pokémon die in de Lental-regio wonen met veel aandacht voor detail in beeld brengen.

De gyro-functie geeft je het gevoel een echte camera te besturen, en dankzij de draagbaarheid van de Nintendo Switch kun je je foto's aan je vrienden laten zien.

Er was 21 jaar geleden ook geen netwerkfunctionaliteit, maar nu kun je Nintendo Switch Online gebruiken om je foto's te delen met vrienden en mensen over de hele wereld. Je kunt ook meedoen aan de ranglijst, met punten die je ontvangt op basis van je fotoscore.

©GMRimport

Zijn er functies in het spel die specifiek zijn geïntroduceerd voor nieuwe spelers?

Suzaki: New Pokémon Snap is een eenvoudige game waarbij je foto's maakt; spelers kunnen er direct van genieten zonder de eerste Pokemon Snap te hebben gespeeld. De game is niet noodzakelijk gericht op alleen nieuwe spelers, maar alle spelers kunnen gewoon van het spel genieten, hoe ze het ook willen spelen. We hebben bijvoorbeeld een nieuwe re-snap-functie toegevoegd waarmee spelers een foto opnieuw kunnen vastleggen door enkele parameters en instellingen te wijzigen van een foto die ze al hebben gemaakt.

De animaties van New Pokémon Snap ogen erg complex, hoe belangrijk was het om ervoor te zorgen dat de Pokémon eruitzien alsof ze deel uitmaken van de wereld die de speler verkent?

Suzaki: Het was erg belangrijk voor ons om ervoor te zorgen dat pokémon eruitzien alsof ze deel uitmaken van de wereld die de speler verkent. Het doel van het spel was dat spelers een glimp kunnen opvangen van wilde pokémon die leven in een realistische omgeving (hoewel niet fotorealistisch natuurlijk). We hebben de wereld van New Pokémon Snap gecreëerd door prachtige achtergronden en complexe pokémon-bewegingen te combineren die hun individuele kenmerken benadrukken.

Wat was het selectieproces voor de pokémon die in de Lental-regio leven?

Suzaki: Hoewel we zoveel mogelijk pokémon wilden hebben, was het thema van het spel om foto's te maken van verschillende gedragsvormen voor elke pokémon. We moesten realistisch zijn en dat betekent dat de selectie van pokémon echt moeilijk was.

We wilden een wereld creëren waarin je je kunt voorstellen hoe wilde pokémon eigenlijk in hun ecosysteem leven, dus hebben we eerst de omgeving bekeken waarin elke pokémon leeft en bijpassende interessante terrein en klimaat dat je zou kunnen onderzoeken. Vervolgens werd de selectie gemaakt op basis van hoe ze zouden samenleven in hun respectievelijke omgeving en de relatie daartussen. Als gevolg hiervan heeft de game een rijke variëteit van meer dan 200 pokémon. Overal waar je kijkt, zie je een nieuwe charme van pokémon.

©GMRimport

Hoe heeft het werken aan Pokkén Tournament het team voorbereid om te werken aan New Pokémon Snap? Welke ervaringen uit het verleden kon het team toepassen op de game?

Suzaki: Bij het maken van Pokkén Tournament was het belangrijk voor ons om elke pokémon er zo cool mogelijk uit te laten zien met behulp van de kennis van het maken van vechtgames bij Bandai Namco Studio. Dit keer wilden we in New Pokémon Snap de wereld waarin pokémon leven, inclusief het landschap, vastleggen op een aantrekkelijke foto. De wereld die we creëerden in Pokkén Tournament werd geprezen, dus dit inspireerde ons ook toen we de wereld van New Pokémon Snap creëerden.

Hoe was de samenwerking met Game Freak tijdens de ontwikkeling van de game?

Suzaki: Om de ecologie van de Pokémon-wereld te laten zien, moesten we verschillende bewegingen creëren de relaties tussen de verschillende pokémon laten zien. We hadden verschillende ideeën bedacht en controleerden ze bij The Pokemon Company en, indien nodig, Game Freak om er zeker van te zijn dat ze natuurlijk aanvoelden voor de personages.

©GMRimport

Er was geen teken van de Pester Ball in de preview. Als die inderdaad afwezig is het spel, wat was de belangrijkste reden om die achterwege te laten?

Suzaki: Dat klopt - er zijn geen Pester Balls in New Pokémon Snap.

Toen we dachten aan het creëren van de wereld waarin pokémon leven, dachten we ook aan hoe mensen en pokémon met elkaar omgaan in de Lental-regio. Het resultaat was dat we wilden dat de hoofdpersoon die de Pokémon-wereld bezoekt, iets heeft wat pokémon leuk vinden. Natuurlijk dachten we ook dat er wat moderne veranderingen nodig zouden zijn. 

De Pester Ball was een belangrijk element om de reactie van pokémon in Pokémon Snap voor Nintendo 64 te tonen, dus besloten we de functie van de Pester Ball toe te voegen aan het Fluffruit in New Pokémon Snap. Hoewel Fluffruit geen pijn doet als hij een pokemon raakt, is het logisch dat sommige pokémon er niet van houden om door Fluffruit te worden geraakt. Daarom hebben we het item zo ontworpen dat de keuze aan de speler is: of ze het in de buurt van een pokémon plaatsen of naar een pokémon gooien.

Zijn er plannen voor contentupdates, vergelijkbaar met Pokémon Sword & Shield, en zou dit de limiet kunnen verhogen voor het onderzoeksniveau van de spelers?

Suzaki: We hebben op dit moment niets te delen over inhoud na de release.

Gamer.nl bedankt Haruki Suzaki voor de openhartige antwoorden. New Pokémon Snap is vanaf 30 april beschikbaar voor Nintendo Switch.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!