NetherRealm over Mortal Kombat 11 op de Switch, inspiratie en het vechtgevoel
Gamer.nl kreeg de kans om een aantal vragen in te sturen naar ontwikkelaar NetherRealm Studios over Mortal Kombat 11.
Het interview is hieronder te beluisteren. Overigens worden onze vragen opgelezen door iemand van NetherRealm en hebben we de vragen niet zelf kunnen stellen. In het interview beantwoordt producer Matt Burke vragen over de Switch-versie, hoe ze inspiratie vinden voor dit elfde deel, hoe anders het vechten aanvoelt vergelijken met Mortal Kombat X en meer.
In totaal duurt het iets langer dan vijf minuutjes, perfect om even tussendoor te beluisteren dus.
Voortbouwend op de fundering die Moral Kombat X en Injustice 2 hebben gelegd, speelt customization een belangrijke rol in Mortal Kombat 11. Spelers kunnen naast verschillende speelstijlen drie Augments toevoegen, vergelijkbaar met het gear-systeem uit Injustice 2. Ook kunnen spelers Kosmetics instellen, zoals skins, fatalities en tussenfilmpjes. Omdat tijdreizen centraal staat in het verhaal van de game, keren enkele oude personages terug om de nieuwe generatie op de proef te stellen. Het beginroster bevat onder andere Kabal, Johnny Cage, Kano en nieuwkomer Geras.
Mortal Kombat 11 is vanaf vandaag verkrijgbaar voor PlayStation 4, Xbox One en pc. De Switch-versie is nu alleen digitaal beschikbaar, de fysieke verise komt in mei uit. Lees zeer binnenkort de review op Gamer.nl