NetherRealm over Mortal Kombat 11 op de Switch, inspiratie en het vechtgevoel
Gamer.nl
Nieuws

NetherRealm over Mortal Kombat 11 op de Switch, inspiratie en het vechtgevoel

Gamer.nl kreeg de kans om een aantal vragen in te sturen naar ontwikkelaar NetherRealm Studios over Mortal Kombat 11.

Het interview is hieronder te beluisteren. Overigens worden onze vragen opgelezen door iemand van NetherRealm en hebben we de vragen niet zelf kunnen stellen. In het interview beantwoordt producer Matt Burke vragen over de Switch-versie, hoe ze inspiratie vinden voor dit elfde deel, hoe anders het vechten aanvoelt vergelijken met Mortal Kombat X en meer.

In totaal duurt het iets langer dan vijf minuutjes, perfect om even tussendoor te beluisteren dus.

Voortbouwend op de fundering die Moral Kombat X en Injustice 2 hebben gelegd, speelt customization een belangrijke rol in Mortal Kombat 11. Spelers kunnen naast verschillende speelstijlen drie Augments toevoegen, vergelijkbaar met het gear-systeem uit Injustice 2. Ook kunnen spelers Kosmetics instellen, zoals skins, fatalities en tussenfilmpjes. Omdat tijdreizen centraal staat in het verhaal van de game, keren enkele oude personages terug om de nieuwe generatie op de proef te stellen. Het beginroster bevat onder andere Kabal, Johnny Cage, Kano en nieuwkomer Geras.

Mortal Kombat 11 is vanaf vandaag verkrijgbaar voor PlayStation 4, Xbox One en pc. De Switch-versie is nu alleen digitaal beschikbaar, de fysieke verise komt in mei uit. Lees zeer binnenkort de review op Gamer.nl

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!