Update over Abbey Games: 'Het bedrijf is te groot geworden.'
Nieuws

Update over Abbey Games: 'Het bedrijf is te groot geworden.'

Update: Adriaan Jansen, directeur van Abbey Games, zegt dat ervan uitgegaan moet worden dat dit het einde is voor Abbey Games. "Maar we gaan goed in de spiegel kijken," aldus Jansen.

Adriaan Jansen, directeur van Abbey Games, en Joni van der Leeuw, producer, spraken met Gamer.nl met betrekking tot het nieuws over de toekomst van Abbey Games. De toekomst van de studio lijkt voorlopig onzeker, Jansen zegt wel dat er vanuit gegaan moet worden dat de studio sluit.

Wanneer gevraagd werd naar de reden voor het sluiten van de deuren zegt Jansen het volgende: "Het zijn altijd meerdere dingen die hieraan bijdragen; het valt en staat bij de kosten. Het bedrijf is te groot geworden voor de omzet." Abbey Games heeft meerdere dingen uit willen proberen en het is helaas niet allemaal gelukt, wat resulteerde in dit einde.

Jansen zegt wel dat de medewerkers nog hard en vol liefde werken aan Godhood, hun nieuwste en laatste game. Er wordt hard gewerkt aan extra's die eerst niet in de planning stonden, zoals een uitgebreidere map. Ook zijn ze hard bezig met de mensen die in december ontslagen worden te helpen aan werk, "iedereen werkt hard en heeft liefde voor wat wij doen en gedaan hebben," zegt Jansen. "We hebben gewoon heel goed samengewerkt."

Wat blijkt uit het gesprek met Jansen en van der Leeuw is dat er inderdaad veel passie is voor wat Abbey Games tot nu toe heeft gecreëerd en dat ze hard willen blijven werken voor de mensen die uitkijken naar Godhood en degenen die hun eerdere games hebben gespeeld.

Voorlopig gaat Abbey Games door als een uitgever om ondersteuning te bieden voor Godhood, Renowned Explorers en Reus.

©GMRimport

Origineel:De Nederlandse studio Abbey Games, gevestigd in Utrecht, vermeldt via hun forum en de Kickstarter-pagina van hun game Godhood dat het bedrijf gaat krimpen.

“We hebben wat verdrietig nieuws, helaas. Abbey Games moet geforceerd krimpen om te kunnen overleven als een bedrijf en om ervoor te zorgen dat Godhood afgemaakt kan worden,” zo start het bericht. Abbey Games is het bedrijf achter Renowned Explorers, Reus en de game Godhood, die nu nog in ontwikkeling is.

Ze zeggen nog hard te werken aan Godhood en dat de release nog steeds in de eerste helft van 2020 gaat plaatsvinden. Hun laatste doel is om de wereldmap groter te maken en om ervoor te zorgen dat de game meerdere malen herspeelbaar is. De beloningen die uitgedeeld worden aan de Kickstarter-ondersteuners worden ook afgerond, zo meldt Rick Sorgdrager van de studio.

Het bericht lijkt er tevens op te wijzen dat dit de laatste game wordt van Abbey Games. Verder wordt er gemeld dat zij zich niet kunnen houden aan de belofte voor meer uitbreidingen na de release. Ze gaan wel door als uitgever voor de games die zijn uitgebracht en bieden daarvoor nog ondersteuning. Op 31 december worden de contracten van hun medewerkers geannuleerd en werken alleen de oprichters van het bedrijf nog door.

We hebben contact gezocht met Abbey Games en wachten momenteel nog op een antwoord. Dit bericht wordt bijgewerkt met een eventuele reactie van het bedrijf.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!