Miyamoto was eerst niet blij met grafische stijl van Zelda: Wind Waker
Nieuws

Miyamoto was eerst niet blij met grafische stijl van Zelda: Wind Waker

Mario- en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto was in eerste instantie niet gecharmeerd van de tekenfilmachtige grafische stijl van The Legend of Zelda: The Wind Waker.

Dat blijkt uit een nieuwe

Watch on YouTube

van een oud interview van het Japanse tijdschrift Nintendo Dream met regisseur Eiji Aonuma. Miyamoto wilde eigenlijk juist de realistische grafische stijl uit Ocarina of Time en Majora's Mask doorontwikkeld zien worden, zoals ook bleek uit een vroege techdemo van een nieuwe Zelda-game op de GameCube waarin Link het opnam tegen Ganondorf. Daarna werd echter The Wind Waker aan de wereld onthuld, wat op veel geschokte reacties bij fans kon rekenen.

Volgens Eiji Aonuma werd The Wind Waker eerst in het geheim ontwikkeld. Op die manier was er minder kans dat Miyamoto het project af zou schieten. Aonuma wachtte expres zo lang mogelijk met het tonen van de game aan Miyamoto, die volgens hem "letterlijk plaatsvervangende schaamte kreeg" toen hij het spel voor het eerst in actie zag. 

Blijkbaar zou Miyamoto tijdens een presentatie van de game zelfs een keer hebben geopperd dat het nog niet te laat was om "een realistische Zelda" te maken. Uiteindelijk mocht het team - dat wel enthousiast was over de grafische stijl - toch doorgaan met de ontwikkeling.

The Wind Waker kwam uiteindelijk in 2002 uit op de GameCube en werd toch positief ontvangen door de pers en gamers. Toch kon de aankondiging van The Legend of Zelda: Twilight Princess, dat wel weer een realistische grafische stijl aanhield, op nog meer enthousiasme rekenen.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jarno Opmeer winnaar van 2025 F1 Sim Racing World Championship
Nieuws

Jarno Opmeer winnaar van 2025 F1 Sim Racing World Championship

De enige e-coureur die het kampioenschap drie keer heeft gewonnen

De Nederlandse Red Bull Sim Racing-coureur Jarno Opmeer is gisteren de winnaar geworden van de 2025 F1 Sim Racing World Championship.

Gisteren werd de laatste ronde gehouden in EFG Studio te Stockholm, waarbij Opmeer op de veertiende plek startte en op de zevende plek eindigde. Opmeer had in de twaalf rondes die over het hele seizoen werden gehouden in totaal 154 punten verdiend en daarmee negentien punten voorsprong op de op tweede plek geëindigde Ismael Fahssi van Williams Esports.

Opmeer heeft ook in 2020 en 2021 het kampioenschap al gewonnen - toen reed hij respectievelijk voor Alfa Romeo Esports en Mercedes-AMG Petronas Esports. Met deze derde winst is Opmeer nu de persoon die het vaakst de competitie heeft gewonnen. Hij is daarmee de e-coureur Brendon Leigh voorbijgestreefd, die in 2017 en 2018 won. Overigens won het Oracle Red Bull Sim Racing-team ook de 2025 Teams Championships.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Inhoud van derde Call of Duty: Black Ops 6-seizoen onthuld
Nieuws

Inhoud van derde Call of Duty: Black Ops 6-seizoen onthuld

Het derde seizoen gaat op 2 april van start

Activision heeft de inhoud van het aankomende derde seizoen van Call of Duty: Black Ops 6 aangekondigd.

Dat gebeurde via een uitgebreid artikel op de officiële website. Bepaalde toevoegingen waren eerder al bekendgemaakt, waaronder de terugkeer van de Firing Range-multiplayermap. Aan het begin van het derde seizoen zullen ook de maps Barrage en Nomad worden toegevoegd. In het midden van het seizoen kunnen daarnaast de nieuwe maps Haven en Signal verwacht worden, alsmede een variant op Nuketown genaamd Blazetown.

De naam van laatstgenoemde map hint al naar een van de thema's van dit derde seizoen: 4/20, oftewel 20 april, de datum waarop het gebruik van cannabis wordt gevierd. Dit uit zich ook in een gelimiteerde modus genaamd Joint Operators, dat een mix van vijf variaties op Core-modi biedt: Head Stash (TDM), Hotbox (Hardpoint), Inhalation (Domination), Very High Target (HVT) en Munchies (Kill Confirmed). Verder keren de modi Sharpshooter en Demolition terug.

Voor de Zombies-modus komt zoals eerder aangekondigd ook een nieuwe map uit, genaamd Shattered Veil, dat zich afspeelt in en rondom een griezelig landhuis. Natuurlijk kunnen er voor beide modi ook weer allerlei nieuwe wapens, perks andere items gescoord worden. Zoals gezegd kan alle nieuwe inhoud op de officiële website gevonden worden. Het derde seizoen gaat op 2 april van start.

Zoals eerder bekend werd gemaakt zal een dag later, op 3 april, de Verdansk-map terugkeren naar Call of Duty: Warzone. Verdansk is de oorspronkelijke map waarop de eerste Warzone zich afspeelde. In 2021 verdween de map echter uit de game en maakte het plaats voor andere locaties. Hieronder kan tevens een nieuwe video van Verdansk worden bekeken, alsmede een blik op de nieuwe Zombies-map en een filmpje rondom het verhaal van seizoen 3.

View post on X
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!