Miyamoto was eerst niet blij met grafische stijl van Zelda: Wind Waker
Nieuws

Miyamoto was eerst niet blij met grafische stijl van Zelda: Wind Waker

Mario- en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto was in eerste instantie niet gecharmeerd van de tekenfilmachtige grafische stijl van The Legend of Zelda: The Wind Waker.

Dat blijkt uit een nieuwe

Watch on YouTube

van een oud interview van het Japanse tijdschrift Nintendo Dream met regisseur Eiji Aonuma. Miyamoto wilde eigenlijk juist de realistische grafische stijl uit Ocarina of Time en Majora's Mask doorontwikkeld zien worden, zoals ook bleek uit een vroege techdemo van een nieuwe Zelda-game op de GameCube waarin Link het opnam tegen Ganondorf. Daarna werd echter The Wind Waker aan de wereld onthuld, wat op veel geschokte reacties bij fans kon rekenen.

Volgens Eiji Aonuma werd The Wind Waker eerst in het geheim ontwikkeld. Op die manier was er minder kans dat Miyamoto het project af zou schieten. Aonuma wachtte expres zo lang mogelijk met het tonen van de game aan Miyamoto, die volgens hem "letterlijk plaatsvervangende schaamte kreeg" toen hij het spel voor het eerst in actie zag. 

Blijkbaar zou Miyamoto tijdens een presentatie van de game zelfs een keer hebben geopperd dat het nog niet te laat was om "een realistische Zelda" te maken. Uiteindelijk mocht het team - dat wel enthousiast was over de grafische stijl - toch doorgaan met de ontwikkeling.

The Wind Waker kwam uiteindelijk in 2002 uit op de GameCube en werd toch positief ontvangen door de pers en gamers. Toch kon de aankondiging van The Legend of Zelda: Twilight Princess, dat wel weer een realistische grafische stijl aanhield, op nog meer enthousiasme rekenen.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error