Microsoft praat over pc-gaming in 2019
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft praat over pc-gaming in 2019

Phil Spencer, hoofd van Microsoft-games, heeft met PC Gamer gesproken over de overname van Obsidian en inXile. Ook worden mogelijke lanceringen op Steam besproken.

De afgelopen jaren heeft Microsoft niet bekendgestaan om haar pc-games. Het Games For Windows Live-platform heeft geen grote impact gemaakt en de spellen van het bedrijf die beschikbaar zijn voor pc konden alleen verkregen worden via de eigen Microsoft Store.

In 2018 heeft Microsoft nu zes studio's gekocht, waarvan de twee namen Obsidian en inXile opvallend zijn voor pc-spelers. De oprichters van Obsidian zijn namelijk dezelfde ontwikkelaars die gewerkt hebben aan de klassieke roleplaying-game Planescape: Torment en Fallout 2, terwijl de directeur van inXile medeontwerper was van de pc-game Wasteland.

Phil Spencer, het hoofd van gaming bij Microsoft, vertelt aan PC Gamer dat de overname van Obsidian en inXile een onderdeel van het bedrijf is om meer diepte te creëren over verschillende platformen en genres. Ook zegt hij dat Microsoft de game-ontwikkelaars de mogelijkheid wilt bieden om het bereik van hun games uit te breiden naar een zo groot mogelijk spelersaantal.

Volgens Spencer worden sommige games optimaal ervaren op een bepaald platform en met de overname van de twee studio's, die veel ervaring hebben met spellen voor pc, is er dus een kans dat Microsoft zich meer gaat richten op pc-gaming.

Ook wordt de Microsoft Store besproken, de digitale winkel van Microsoft die veel problemen kent. Spencer geeft toe dat er veel werk gedaan moet worden aan de winkel, maar wilt zich eerst richten op het verbeteren van de Microsoft Store voordat er gepraat wordt over mogelijke gamelanceringen van Xbox Game Studios op Steam.

Wél zegt Spencer dat de speelervaring van pc-spelers belangrijk is voor de toekomst van Xbox en Microsoft. Hij zegt dat het bedrijf, als de oprichter van Windows, de verantwoordelijkheid heeft om te investeren in het platform en pc het centrum van de ervaring te laten zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!