Microsoft-hoofd Matt Booty: 'Nog een aantal geweldige projecten in de wacht voor volgend jaar'
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft-hoofd Matt Booty: 'Nog een aantal geweldige projecten in de wacht voor volgend jaar'

Matt Booty, hoofd van Microsoft, zegt dat Microsoft nog een aantal geweldige projecten in de wacht heeft staan voor volgend jaar. Ook praat Booty over Halo Infinite en Project Scarlett.

In een interview met Eurogamer zegt Matt Booty dat Microsoft geen verdere aankondigingen gaat doen na de presentatie van het bedrijf gisteravond. Microsoft onthulde tijdens haar persconferentie 60 games, waarvan er 14 zijn gemaakt door een Xbox Game Studio. Veel fans hoopten achteraf wellicht toch op meer aankondigingen van grote exclusieve titels voor het platform, waaronder een mogelijke nieuwe Fable-game. Booty reageert hierop lachend en zegt dat Microsoft veel dingen dit jaar niet heeft laten zien. "Het is niet zo dat we alles hebben gepakt wat we hebben op dit moment en al deze dingen op het podium hebben gegooid. We hebben nog een aantal geweldige projecten in de wacht staan voor volgend jaar", aldus Booty.

Tijdens de E3-persconferentie van Microsoft werd ook onthuld dat Halo Infinite eind 2020 wordt uitgebracht, tegelijkertijd met de nieuwe Xbox-console. Het spel lanceert echter ook voor de Xbox One en Xbox One X, waardoor de vraag wordt gesteld of het spelen van Halo Infinite op Xbox Scarlett voordelen met zich meebrengt. Booty vertelt dat het ontwikkelteam van Halo Infinite, 343 Industries, toegang heeft tot de nieuwste hardwarecapaciteiten van de nieuwe console en dus in de positie is om te profiteren van de nieuwe functionaliteiten van het apparaat, maar verzekert dat het spel ook op de oudere consoles goed zal draaien. Hierbij wil Booty niet kwijt of Halo Infinite exclusieve functionaliteiten heeft op Xbox Scarlett, maar geeft hij wel aan dat de beste speelervaring wordt beleefd op de nieuwe console.

Over Project Scarlett zelf zegt Booty dat de aangekondigde vier keer betere prestaties van de nieuwe console niet alleen worden geleverd door de SSD, maar ook door de combinatie van de processor, grafische kaart en geheugen. Verder beweert hij dat Scarlett anders is dan andere volgende generatie consoles, omdat het project zich richt op het hele pakket. Wat opvallend is, is dat er op E3 tot nu toe alleen is gesproken over een console in enkelvoud, terwijl Xbox-hoofd Phil Spencer vorig jaar nog sprak over consoles in meervoud. Of Project Scarlett één of meerdere consoles inhoudt, zegt Booty echter niet. "Scarlett is ons console-plan voor 2020", is het enige wat hij hierover kwijt wil.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!