Intel doopt namen voor fabricageprocessen cpu's om
Nieuws

Intel doopt namen voor fabricageprocessen cpu's om

Intel heeft vanaf heden nieuwe codenamen voor hun verschillende fabricageprocessen. De eerstvolgende '10nm Enhanced SuperFin'-node (href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/specificaties-van-drie-alder-lake-cpus-uitgelekt/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Alder Lake</a>) heet nu bijvoorbeeld simpelweg Intel 7.

Ook verder in de toekomst moeten de nieuwe codenamen doorzetten. Per gesloten presentatie werd onthuld dat Intels eerste 7nm-generatie (het aanstormende Meteor Lake) vanaf nu Intel 4 heet. De daaropvolgende refresh heet dan weer Intel 3, welke in de tweede helft van 2023 beschikbaar moet zijn.

Onder Intel 4 wil de processorfabrikant meer EUV-lithografie toepassen. Deze techniek is efficiënter en verhoogt mogelijk de aandrijfstroom van producten. Met Intel 3 wordt ingezet op het aansterken van de cpu-portfolio met verbeterde High Power-segmenten op de chip.

©GMRimport

Nog later in de pijplijn moet Intel 20A volgen, ergens in de eerste helft van 2024. De 'A' staat hier voor angstrom, een meeteenheid die tot een tiende van een nanometer staat. Dit procedé lijkt daarmee een transistordichtheid te kennen van 2nm, gebouwd op Intels nieuwe RibbonFET-architectuur. Intel heeft nog geen officiële productlijn aan de Intel 20A-generatie gekoppeld. 

Daarnaast keert de Foveros-technologie van Intel in de toekomst terug als Foveros Omni. Onder dit vaandel wil Intel chips efficiënter 'stapelen', ongeacht onderling verschillende fabricageprocessen. Samen met Foveros Direct, een techniek om  de gestapelde chips weer efficiënter aan elkaar te binden, wordt de terugkeer van Foveros in 2023 verwacht.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Rollercoaster Tycoon Classic komt volgende maand naar Switch
Nieuws

Rollercoaster Tycoon Classic komt volgende maand naar Switch

Een gecombineerde remaster van de eerste twee delen

Atari brengt op 5 december Rollercoaster Tycoon Classic naar Nintendo Switch.

De game kwam voorheen al uit op Steam, GOG, iOS en Google Play, en combineert remasters van de eerste twee Rollercoaster Tycoons - games die oorspronkelijk in 1999 en 2002 uitkwamen. Deze zijn daarbij aangevuld met diverse uitbreidingspakketten en scenario's.

In de Rollercoaster Tycoon-games bouwen spelers hun eigen pretpark, vol met achtbanen, andere attracties en kraampjes voor bezoekers om hun geld aan uit te geven. Daarbij krijgen spelers totale controle over allerlei aspecten van het park, waaronder de aankleding en de prijzen. Ook kunnen complete achtbanen ontworpen worden.

Eerder dit jaar kocht Atari overigens voor 7 miljoen dollar de rechten op Rollercoaster Tycoon 3 van Frontier Developments. Dat was de oorspronkelijke ontwikkelaar van het derde deel. Daarvoor had Atari echter al de rechten op de eerste twee games in handen, en nu dus van heel de franchise.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error