Infinity Ward: ‘Modern Warfare speelt ongeveer net zo snel als deel twee'
Tijdens een interview met Gamer.nl heeft Joe Cecot, mulitplayer design director bij van Modern Warfare, gezegd dat de snelheid van de game vergelijkbaar is met die van Modern Warfare 2.
‘Het is altijd lastig om dit soort dingen direct met elkaar te vergelijken, want je hebt aspecten als vuursnelheid, terugslag en afstanden die daarop van invloed zijn. Ik zou zeggen dat we rond de snelheid van Modern Warfare 2 zitten, waar de meeste wapens vier kogels nodig hebben voor een kill. In Modern Warfare is de schade van wapens gebaseerd op het kaliber van de kogel, dus een wapen met 7,62mm-kogels doden in drie kogels en 9mm-kogels in vijf.’
Daarbij vermeldt hij ook dat terugslag tegelijkertijd groter is, waardoor je in de praktijk minder kogels raakt en er dus meer moet afvuren. Om terugslag te compenseren maakt de game ook gebruik van een nieuw systeem dat rekening houdt met de bewegingen van spelers:
‘In voorgaande delen moest je naar beneden bijsturen met de stick en kijk je vervolgens naar de grond als je stopt met schieten. In Modern Warfare houden we bij hoeveel je hebt gecompenseerd voor terugslag, dus het geweer blijft centraal na het schieten.’
Over het algemeen zegt Cecot tevreden te zijn met het tempo van de game, mede doordat spelers een hoop kunnen aanpassen in Gunsmith, een nieuwe manier om wapens samen te stellen. Een korte loop en stock helpen spelers bijvoorbeeld sneller over de map bewegen, in ruil voor verminderde precisie.
Lees hier onze uitgebreide impressies van de multiplayermodus van Call of Duty: Modern Warfare. De game is op 25 oktober verkrijgbaar voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.
©GMRimport